بریده‌های کتاب رشد و افزایش عزت نفس
کتاب رشد و افزایش عزت نفس اثر ماتیو مک کی

کتاب رشد و افزایش عزت نفس

انتشارات:نشر آسیم
امتیاز:
۳.۷از ۶۰ رأی
۳٫۷
(۶۰)
حقیقت این است که عزت نفس هیچ ربطی به کامل بودن یا اجتناب از اشتباه ندارد. عزت نفس ریشه در پذیرش نامشروط خود به عنوان موجودی ذاتاً ارزشمند دارد.
رسول
مطرح کردن مکرر نقاط قوت یک ضرورت است، زیرا عزت نفس فرد زمانی آسیب دیده است که یک مرجع قدرت (والد) مکرراً به احساس ارزشمندی او حمله می‌کرده است. بنابراین لازم است مرجع قدرت دیگری (درمانگر) آن‌قدر بر تکرار کردن نقاط مثبت او ادامه دهد تا اثر آن برنامه‌ریزی اولیه از بین برود
AliGharian
اشتباه صرفاً گامی است که به سوی هدف باید پیموده شود.
mj94
اینکه والدین تا چه حد در متمایز کردن رفتار از هویت سهل‌انگاری کنند. کودکی که دائماً درباره خطرات دویدن در خیابان موعظه می‌شود، عزت نفس بهتری خواهد داشت تا کودکی که وقتی به طرف خیابان می‌دود فقط به او می‌گویند که «پسر بدی» است. کودکی که «پسر بدی» است، این پیغام را دریافت می‌کند که خودش و رفتارش خوب نیستند. چنین کودکی یاد نخواهد گرفت که بین آنچه انجام می‌دهد و آنچه هست، تمایز وجود دارد.
سمانه
هیچ کار یا مهارتی بدون خطا کردن فرا گرفته نمی‌شود. این فرایند، تقرب تدریجی نام دارد، یعنی به هدف نزدیک و نزدیک‌تر شدن، به کمک بازخوردی که اشتباهات به وجود می‌آورند. هر خطا به شما می‌گوید که برای عملکرد درست چه باید بکنید.
mj94
منتقد اسلحه‌های زیادی دارد که موثرترین آنها ارزشها و قوانین زندگی هستند که شما با آنها بزرگ شده‌اید. منتقد می‌تواند «بایدها» ی شما را علیه شما برانگیزد. او آنچه هستید را با آنچه باید باشید مقایسه و قضاوت می‌کند که بی‌کفایت هستید یا راه اشتباهی را در پیش گرفته‌اید. اگر نمره بیستی که باید می‌گرفتید شانزده شود، شما را «نادان»، «ناتوان» یا «بی‌سواد» می‌نامد.
AliGharian
تصدیق ارزش خود، به هیچ وجه کار آسانی نیست. در حال حاضر معتقدید که ارزشمندی شما بستگی به رفتارتان دارد. منتقد در شما این باور را ایجاد کرده است که زندگی ارزش ذاتی ندارد، بلکه ارزش آن بالقوه است و اگر کاری بزرگ و مهم انجام دهید، ارزش به فعلیت می‌رسد، یعنی زندگی‌تان ارزشمند می‌شود. واقعیت این است که ارزش شما در هشیاری و توانایی ادراک و تجربه کردن شماست. ارزش زندگی یک انسان در وجود اوست. هر کاری که می‌کنید و هر موفقیتی که به دست می‌آورید، باید ناشی از جریان طبیعی زنده بودن شما و نه حاصل نیاز به ثابت کردن ارزش خود باشد. هر کاری که می‌کنید، باید ناشی از علاقه شما برای داشتن یک زندگی پربار باشد.
سمانه
منتقد فکر دوستان شما را می‌خواند و شما را متقاعد می‌کند که آنها حوصله شما را ندارند، مجذوب شما نشده‌اند، از شما ناامیدند، یا از شما بدشان می‌آید.
AliGharian
منتقد معیارهای غیرممکنی را برای کامل بودن تعیین می‌کند و سپس با کوچک‌ترین اشتباه، شما را به باد سرزنش می‌گیرد. منتقد حساب همه شکستهای شما را دارد، ولی هرگز نقاط قوت یا موفقیتهای شما را به یادتان نمی‌آورد.
AliGharian
حقیقت این است که عزت نفس هیچ ربطی به کامل بودن یا اجتناب از اشتباه ندارد. عزت نفس ریشه در پذیرش نامشروط خود به عنوان موجودی ذاتاً ارزشمند دارد.
mj94

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۷۱ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۷۱ صفحه

قیمت:
۱۰۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۹صفحه بعد