بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر خوب زندگی کردن | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی

بریده‌هایی از کتاب هنر خوب زندگی کردن

۳٫۸
(۲۱۴)
وقتی با کسی برخورد می‌کنید که نشانه‌هایی از ویروس تعصب را از خود بروز می‌دهد، این سؤال را از او بپرسید: «به من بگو دقیقاً به چه حقایقی نیاز داری تا از جهان‌بینی‌ات دست بکشی.»
سورینام
«لازم نیست که حتماً خارق‌العاده باشید. کافی است کمی نسبت به میانگین زیرک‌تر باشید، البته در طول یک مدت خیلی‌خیلی طولانی.»
افسانه
از خودتان چهره‌ای خودآگاه به نمایش می‌گذارید و به این ترتیبْ آسیب‌پذیری‌تان در برابر حملات کمتر می‌شود.
نَــسـی
انتظارات غیرواقعی بیش از هر چیزی حال خوب فرد را از بین می‌برد.
MELIKA
بزرگ‌ترین چالش موفقیتْ سکوت دربارهٔ آن است. اگر قرار است به چیزی افتخار کنید به همین افتخار کنید.
هیچیسم
هر چه تعداد نظرهای شتاب‌زدهٔ شما کمتر باشد، زندگی شما بهتر خواهد بود.
MELIKA
از بین تمام افرادی که روی کرهٔ زمین زندگی کرده‌اند، درحال‌حاضر فقط شش درصدشان زنده هستند.
سپهر
بدترین حملات، که احتمالاً تاکنون تجربه‌شان کرده‌اید، اغلب نه فیزیکی بلکه کلامی‌اند
MahShid Pourhosein
بهترین ایده‌ها زمانی به سراغ‌تان می‌آیند که مشغول نوشتن هستید، نه در حال فکر کردن.
banzi
چرا ما این‌قدر نسبت به تصحیح و بازبینی بی‌میلی نشان می‌دهیم؟ چون هرگونه اصلاحِ کوچک را به عنوان ضعف در برنامه تعبیر می‌کنیم. به خودمان می‌گوییم که مشخصاً برنامهٔ ما موفق نبود. پیش خودمان شرمنده می‌شویم. حس می‌کنیم شکست خورده‌ایم. اما حقیقت این است که تقریباً هیچ برنامه‌ای به طور کامل و موبه‌مو محقق نمی‌شود
شوان
تمرکز، زمان و پول سه منبع ارزشمند ما هستند.
احسان رضاپور
ما گمان می‌کنیم که از همه‌چیز تا حد معقولی آگاهی داریم، مگر این‌که مجبور شویم آن‌ها را توضیح دهیم. تنها آن موقع است که متوجه می‌شویم چه‌قدر شناخت ما ناقص است.
بیوتیفول مایند
از آن‌جا که احساسات ما تا این حد غیرقابل‌اتکا هستند، یک قاعدهٔ سرانگشتی خوب این است که آن‌ها را کمتر جدی بگیریم، به‌ویژه احساسات منفی را.
شادی
«اگر تقریباً همه مدرک دانشگاهی داشته باشند، این‌که شما هم یکی داشته باشید، شما را از بقیه متمایز نمی‌کند. برای رسیدن به شغل موردنظرتان ممکن است مجبور شوید به دانشگاهی سطح‌بالا (پُرهزینه) بروید یا مدرک بالاتری بگیرید. تحصیلات یک مسابقهٔ تسلیحاتی شده است که در درجهٔ اول به تولیدکنندگان این اسلحه‌ها سود می‌رساند که در این مثال کالج‌ها و دانشگاه‌ها هستند.»
fahime babaee
ترجیح می‌دهم با دستان خودم چراغ‌ها را خاموش و روشن کنم تا این‌که از اپلیکیشنی استفاده کنم که مجبور باشم آن را نصب کنم، به اینترنت وصل شوم و مدام آن را به‌روز کنم. ضمن این‌که کلیدهای برق ازمدافتاده و چراغ‌ها هک نمی‌شوند؛ یک اثر معکوس دیگر که می‌توان از آن اجتناب کرد.
MELIKA
«اگر کسی هنوز چیزی را پیدا نکرده که برای حفظ آن حاضر باشد جانش را بدهد، لایق ادامهٔ زندگی نیست.» بدون شک لایقِ زندگی خوب هم نیست.
Moon
جهان اساساً بی‌معناست. پس تلاش برای یافتن «معنای بزرگ‌تر زندگی» را رها کنید.
Aref
آن چیزهایی که نمی‌شود از شما گرفت، افکارتان هستند، ابزارهای ذهنی‌تان، و این‌که چه‌طور بدشانسی‌ها، شکست‌ها و ناکامی‌ها را تعبیر می‌کنید. می‌توانید به این فضا قلعهٔ ذهنی بگویید، آزادی‌ای که هیچ‌وقت از شما سلب نخواهد شد.
مری و راه های نرفته اش
بخشی از زندگی خوب این است که خودتان را به واقع‌گرایانه‌ترین شکل ممکن ببینید: تناقضات، ضعف‌ها، نیمه‌های تاریک و همه‌چیز.
شادی
بخش مهمی از یک زندگی خوب بیشتر از این‌که در گرو تلاش برای رسیدن به سعادت مطلق باشد، به دوری جستن از حماقت، بی‌فکری و گرایش‌های عامه‌پسند است. آن‌چه زندگی شما را غنی‌تر می‌کند، چیزهایی نیستند که به آن اضافه می‌کنید، بلکه آن چیزهایی هستند که از آن حذف می‌کنید.
سورینام

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
تومان