بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر خوب زندگی کردن | صفحه ۱۶ | طاقچه
کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی

بریده‌هایی از کتاب هنر خوب زندگی کردن

۳٫۸
(۲۱۴)
«یک انسان باهوش مشکل را حل می‌کند. یک انسان عاقل از آن اجتناب می‌کند.»
Hossein shiravand
چه سودی در ناراحت بودن به خاطر این‌که زمانی در گذشته ناراحت بوده‌اید هست؟
Hossein shiravand
اگر نتوانید اشتباهات‌تان را شناسایی کنید، یا دنیا را درک نکرده‌اید یا این‌که خودتان را نشناخته‌اید. به عبارت دیگر اگر نتوانید تشخیص دهید کجا قدمی به‌اشتباه برداشته‌اید، دوباره با صورت به زمین خواهید خور
Hossein shiravand
ریچارد فین‌من: «می‌توانید اسم یک پرنده را به تمام زبان‌های دنیا یاد بگیرید، اما وقتی که موفق به انجام این کار شدید، هنوز هم هیچ‌چیزی دربارهٔ آن پرنده نمی‌دانید... پس بیایید به آن پرنده نگاه کنیم و ببینیم که چه‌کار می‌کند، این چیزی است که اهمیت دارد. من خیلی زود تفاوت بین دانستن اسم یک چیز با درک آن را یاد گرفتم.»
MELIKA
نمی‌توان دقیقاً گفت که خدا چیست، تنها می‌توان گفت که خدا چه چیزی نیست. مسئلهٔ زندگی خوب هم همین است. نمی‌توانید دقیقاً بگویید زندگی خوب چیست، اما می‌توانید با خیال راحت تعیین کنید که چه چیزی نیست. اگر یک زندگی خوب را در پیش نگرفته باشید، متوجه خواهید شد. اگر یکی از دوستان‌تان زندگی خوبی نداشته باشد، متوجه خواهید شد.
MELIKA
من باور دارم که ابزارهای ذهنی از پول، روابط و حتا از هوش هم مهم‌تر هستند.
MELIKA
ابزارهای ذهنی این امکان را فراهم می‌کنند که در درازمدت، دنیا را با دیدی منطقی‌تر ببینیم و سنجیده‌تر عمل کنیم. اگر بتوانیم با تمرین مداوم این ابزارها را به دست بیاوریم، به‌تدریج موفق خواهیم شد که ساختار ذهنی‌مان را تغییر دهیم و بهبود ببخشیم.
MELIKA
هر طور که به قضیه نگاه کنید حقیقت این است که مردم به این خاطر در پی رسیدن به موفقیت بیرونی هستند که بتوانند به موفقیت درونی دست پیدا کنند. مشخص است که چه سؤالی خودبه‌خود در ذهن مطرح می‌شود: چرا راه دور برویم؟ کافی است مسیر مستقیم را در پیش بگیرید.
MELIKA
هیچ‌وقت به طور کامل به موفقیت درونی دست پیدا نخواهید کرد و باید در تمام طول عمرتان برای رسیدن به آن تمرین کنید. هیچ‌کس دیگری این کار را برای شما انجام نخواهد داد.
MELIKA
«هر روز را به شاهکارتان تبدیل کنید»
MELIKA
موفقیت یک نگرش است.
MELIKA
«موفقیت یعنی آسودگی ذهن و این نتیجهٔ مستقیم خشنودی از خویش است. امری که برای رسیدن به آن کافی است بدانید که شما تلاش‌تان را برای تبدیل به بهترین چیزی که در توان‌تان بوده، انجام داده‌اید.»
MELIKA
پول، قدرت و محبوبیت چیزهایی هستند که ما روی آن‌ها کنترل محدودی داریم. اگر این‌ها در کانون تمرکز و توجه شما باشند، از دست دادن‌شان شما را به‌هم خواهد ریخت. اما اگر خودتان را طوری آموزش بدهید که آرام، تزلزل‌ناپذیر و تابع آتاراکسیا باشید غالباً خوشحال خواهید بود و مهم نیست که سرنوشت چه بر سر راه‌تان بیفکند. به بیان ساده موفقیت درونی از نوع بیرونی آن پایدارتر است.
MELIKA
چه‌طور می‌توانیم به موفقیت درونی برسیم؟ با تمرکز محض روی چیزهایی که می‌توانیم روی آن‌ها اثرگذار باشیم و مسدود کردن قاطعانهٔ هر چیز دیگر.
MELIKA
موفقیت واقعی، موفقیت درونی است. همین.
MELIKA
آن‌چه اهمیت دارد این است که آن شخص آدم خوش‌معاشرتی است یا نه. پول‌دار بودنش از پایه بی‌اهمیت است.
MELIKA
چرا لیست‌هایی از پول‌دارترین آدم‌ها وجود دارد اما لیستی از خوشحال‌ترین‌ها موجود نیست؟ صرفاً چون این رشد اقتصادی است که جوامع را سرپا نگه می‌دارد.
MELIKA
هر چه کمتر خودبزرگ‌بین باشید، زندگی‌تان بهتر خواهد بود
MELIKA
انتظارات ما نیروی بیرونی بسیار محدود ولی نفوذ درونی بسیار زیادی دارند.
MELIKA
در اولین سال‌های بزرگ‌سالی، پول درآوردن یا ایجاد یک کسب‌وکار مهم‌ترین مسئله نیست. این سال‌ها فرصت خوبی برای آشنایی با دنیای احتمالات است. با کمال میل از تجربه‌ها استقبال کنید. طعم هر آن‌چه را که سرنوشت برای‌تان مقدر می‌کند بچشید. بسیار مطالعه کنید، چون رمان‌ها و داستان‌های کوتاه یک دنیای شبیه‌سازی‌شدهٔ عالی برای شما محسوب می‌شوند. فقط وقتی سن‌تان بالاتر رفت باید خط‌مشی خود را تعیین کنید و بسیار مشکل‌پسند شوید. از آن زمان به بعد دقیقاً می‌دانید چه چیزی دوست دارید و چه چیزی دوست ندارید.
MELIKA

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
تومان