بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خوشی های زندگی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب خوشی های زندگی اثر ویلیام سامرست موام

بریده‌هایی از کتاب خوشی های زندگی

انتشارات:نیکو نشر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۲ رأی
۲٫۰
(۲)
بسیاری از نویسندگان به قدری در انتخاب واژه وسواس به خرج می‌دهند که عادت کرده‌اند در محاوره نیز همین کار را بکنند. ناخودآگاه با چنان دقتی جمله سازی می‌کنند که منظورشان را با حداقل واژگان بیان کنند نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر. برقرارکردن ارتباط با این گونه افراد تا حدودی مشکل است، بخصوص برای طبقات بالای جامعه که گسترۀ واژگانشان تنها به نیازهای روحی‌شان محدود می‌شود و درست به همین دلیل در محافل اعیان با تردید از آنها دعوت می‌کنند.
پویا پانا
روی همیشه به چیزهایی که مردم به طور موقت باور داشتند، اعتقادی صادقانه داشت. در باره اشرافیت که می‌نوشت با تمام وجود معتقد بود که این طبقه بی بند و بار و فاسدند
پویا پانا
آدم نمی‌تواند بیست و پنج سال تظاهر کند. ریاکاری شاق‌ترین و اعصاب خردکن‌ترین رذیلتی است که انسان می‌تواند پیش بگیرد و نیاز به هشیاری دایمی و فاصله گرفتن فوق‌العاده از روح دارد؛ مثل زنا یا شکمبارگی موقت نیست؛ بلکه دایمی است. تازه آدم ریاکار باید شوخ طبعی کنایه‌آمیزی داشته باشد
پویا پانا
اکثر ما وقتی در مورد کسی نامردی می‌کنیم، در دل نسبت به آن شخص احساس بیزاری می‌کنیم،
پویا پانا
اکثر ما وقتی در مورد کسی نامردی می‌کنیم، در دل نسبت به آن شخص احساس بیزاری می‌کنیم،
پویا پانا
یکی از مشکلاتی که آدم باید در طول حیات با آن دست و پنجه نرم کند به هم زدن رابطه‌اش با کسانی است که روزی با آنها صمیمی بوده ولی دیگر برایش جذابیتی ندارند. اگر طرفین در شرایط یکسان باشند، قطع دوستی به طور طبیعی صورت می‌گیرد و کسی دلگیر نمی‌شود ولی اگر یکی از طرفین به شهرت و مقام دست یافته باشد، وضعیت ناجور می‌شود. او دوستان جدید بسیاری می‌یابد در حالی که قدیمی‌ها سرسختند. او خودش هزار جور توقع دارد، ولی آنها فکر می‌کنند برتر از دیگرانند. اگر مطیع خواست‌شان نباشد و به آنها زنگ نزند، آنها آهی می‌کشند، شانه بالا می‌اندازند و می‌گویند: « آه، خوب، فکر کنم تو هم مثل بقیه حالا که مشهور شده‌ای دیگر سراغی از ما نمی‌گیری.
پویا پانا
نبوغ یعنی توانایی سختی کشیدن بی حد و حصر.
پویا پانا
تجربه نشان داده که وقتی کسی به شما تلفن می‌زند و در نبودتان پیغام می‌گذارد که چون کاربسیار مهمی پیش آمده به محض آمدن با او تماس بگیرید، اغلب این کار برای او مهم‌تر است تا برای شما. چرا که اگر مردم بخواهند هدیه‌ای به شما بدهند یا لطفی در حقتان بکنند، غالبا ظرفیت معقولی برای صبر کردن دارند.
پویا پانا
نبوغ یعنی توانایی سختی کشیدن بی حد و حصر.
کاربر ۴۶۸۹۸۹۸

حجم

۲۲۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

حجم

۲۲۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

قیمت:
۵۱,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد