بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شواهد | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب شواهد اثر سهیل سُمّی

بریده‌هایی از کتاب شواهد

انتشارات:نشر ثالث
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۱۰ رأی
۳٫۹
(۱۰)
در پارک‌ها تاب هم بود، اما چون ممکن بود باد دامن‌هایمان را پس بزند و پاهایمان در معرض دید قرار بگیرد، نباید به انجام چنین کار وقیحانه‌ای فکر می‌کردیم. فقط پسرها می‌توانستند طعم این آزادی را بچشند؛ فقط آن‌ها می‌توانستند روی تاب اوج بگیرند و فروبیایند. فقط آن‌ها اجازه داشتند در آسمان پربکشند. حتی تا به امروز هم سوار تاب نشده‌ام. هنوز هم تاب‌سواری یکی از آرزوهایم است.
HeLeN
با لحنی آرامش‌بخش می‌گفت: «همهٔ مردها اون‌طوری نیستن، دخترها. مردانِ بهتر شخصیتی ممتاز دارن. بعضی‌ها از سر شرافت خویشتن‌دارن. وقتی ازدواج کنین، همه‌چیز براتون طور دیگه‌ای می‌شه، و هیچ هم ترسناک نیست.» خودش در این مورد تجربه‌ای نداشت، چون عمه‌ها ازدواج نمی‌کردند.
MehradAria
اثر آلوده و خونین انگشتِ گذشتگان باید پاک شود تا برای نسلِ اخلاقاً پاکی که به قطع عن‌قریب از راه خواهد رسید، فضای پاک و کافی باز شود.
MehradAria
فقط مرده‌ها تندیس دارند، اما برای من‌یکی در عین زنده بودنم یکی ساخته‌اند. زنده‌زنده سنگ شده‌ام.
MehradAria
دانش قدرت است، به خصوص دانشی که مایهٔ رسوایی‌ست.
Mostafa F
ملانی با وجود همهٔ کارهایی که برایم می‌کرد، بوی غریبی داشت، بوی صابونِ گلِ مهمانی را می‌داد که در خانه‌ای بیگانه دیده بودمش. منظورم این است که برای من بوی مادرم را نمی‌داد.
Mahya
ممکن است آدم از مرده‌ها عصبانی شود، اما دیگر هرگز نمی‌شود در بارهٔ کاری که کرده‌اند با آن‌ها صحبت کرد؛
Mahya
پایان من آغاز من است، جمله‌ای که زمانی کسی گفته. او چه‌کسی بود؟ مری، ملکهٔ اسکات‌ها، به شرط آن‌که تاریخ دروغ نگوید. شعار او، با ققنوسی که از خاکسترش برمی‌خیزد، روی پرده‌ای بر دیوار ظریف‌دوزی شده است. چه ظریف‌دوزهای خارق‌العاده‌ای هستند این زن‌ها.
سپید
حقیقت ممکن است برای کسانی که قرار نیست از آن آگاه شوند بسیار گران تمام شود.
HeLeN
کسب توانایی خواندن و نوشتن به معنای رسیدن به جواب همهٔ سؤال‌ها نبود، بلکه به سؤالات دیگری ختم می‌شد، و بعد به سؤالات دیگر.
HeLeN

حجم

۴۳۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۸۷ صفحه

حجم

۴۳۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۸۷ صفحه

قیمت:
۲۹۳,۵۰۰
تومان