بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ایکیگای | طاقچه
کتاب ایکیگای اثر هکتور گارسیا

بریده‌هایی از کتاب ایکیگای

۴٫۰
(۲۶)
بنابراین، چگونه می‌توانید به مغز خود تمرین دهید؟ در واقع تمرینات ذهنی، می‌تواند بسیار ساده می‌باشد. هر بازی فکری، مانند شطرنج یا کارت، کار لازمه را انجام خواهد داد. اما اگر می‌خواهید فراتر بروید، بیرون آمدن از خانه، ملاقات با دیگر افراد و تجربه تعاملات اجتماعی، بهترین ورزشی است که مغز شما می‌تواند انجام دهد.
کاربر ۳۰۰۸۵۲۰
ایکیگای، کلید طول عمر است؛ بنابراین، اگر ایکیگای شما شغلتان است، هرگز نباید بازنشسته شوید و اگر ایکیگای شما، سرگرمی‌ای است که برای شما معنا و شادی به همراه دارد، هرگز آن را رها نکنید.
کتابخون
برخلاف برخی از روش‌های درمانی در غرب که از طریق تفکر مثبت، تمرکز خود را بر تأثیرگذاری روی احساسات و اعمال می‌گذارند، موریتا درمانی رویکرد مخالفی دارد. در موریتا درمانی، از بیماران خواسته می‌شود بدون اینکه بخواهند تغییری در احساسات خود ایجاد کنند، به آنها توجه کنند و آنها را همان گونه که هستند، بپذیرند. در این نقطه، آنها اقدامات خاصی برای به‌وجودآوردن احساسات جدید انجام می‌دهند که به‌تدریج جایگزین احساسات قدیمی می‌شوند.
سجاد احمدی
به‌عنوان‌مثال، نگرانی از اینکه شما به‌اندازه کافی خوب نیستید و یا به‌اندازه کافی موفق نبوده‌اید، فقط انرژی حیاتی شما را هدر می‌دهد. در عوض، صدساله‌های خردمند به شما توصیه می کنند که از آنچه که دارید، لذت ببرید. آنها می‌گویند اگر این کار را انجام دهید، احتمالاً خواهید فهمید که خیلی بیشتر از آنچه که تصور می‌کردید، دارید.
مهشیددلدار22
راز طول عمر ساکنان این جزیره، فقط در یک کلمه خلاصه می‌شود: " ایکیگای" که تقریباً " به دلیل زندگی شما یا انگیزه درونی شما برای انجام یک فعالیت یا حرفه‌ای خاص " ترجمه می‌شود. همچنین می‌تواند به‌عنوان" تلاقی بین چهار عنصر اصلی " توصیف شود. آنچه که شما به آن علاقه دارید، در کجای مهارت شما نهفته است؟ چگونه می‌توانید امرارمعاش کنید؟ آنچه که جهان بدان نیاز دارد، چیست؟ بسیاری از ژاپنی‌ها بر این باورند که هرکسی، ایکیگای یا سرنوشتی دارد که برای تحقق آن متولد شده است.
سجاد احمدی
حتی دانشمند مغز و اعصاب، شلومو برزنیتز، استدلال می‌کند که افراد مسن انعطاف‌پذیری مغز خود را از دست می‌دهند زیرا در الگوها و روال رفتارهای تکراری گیر می‌افتند و از انجام فعالیت‌های جدید خودداری می‌کنند.
کاربر ۳۰۰۸۵۲۰
لبخند به دیگران - حتی غریبه‌ها - سلام کنید. آنها می‌گویند با انجام این کار، شما در طول سال‌های عمر خود، دوستی‌های زیادی حفظ خواهید کرد و نوه‌هایتان را مایل به ملاقات نسبتاً دائمی با خود خواهید کرد. چنین انگیزه مداومی، به جوان ماندن شما کمک می‌کند.
Maryam Yaghma
اگر تصمیم دارید زبان جدیدی یاد بگیرید، از سطح ابتدایی شروع کنید تا شما را به‌آرامی به چالش بکشد. یا اگر حوصله مهارتی که از قبل بلد هستید را ندارید، مثل برنامه‌نویسی رایانه، می‌توانید مرزهای دانش خود را جابه‌جا کنید مثلاً یک زبان برنامه‌نویسی جدید یاد بگیرید. با درگیرکردن علایق خود به روشی جدید و هیجان‌انگیز، می‌توانید حالت جریان جدیدی ایجاد کنید.
Maryam Yaghma
مردم اوکیناوا این قوانین را رعایت می‌کنند و در نتیجه در اواخر زندگی خود، همچنان فعال و پرانرژی باقی می‌مانند. اگر مجبور به بازنشستگی شوند، راه‌هایی برای فعال ماندن پیدا می‌کنند، مانند باغبانی یا دیگر کارهای مفید در جامعه.
bud
آنچه که شما به آن علاقه دارید، در کجای مهارت شما نهفته است؟ چگونه می‌توانید امرارمعاش کنید؟ آنچه که جهان بدان نیاز دارد، چیست؟ بسیاری از ژاپنی‌ها بر این باورند که هرکسی، ایکیگای یا سرنوشتی دارد که برای تحقق آن متولد شده است.
کاربر ۳۰۰۸۵۲۰

حجم

۱۴٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۰ صفحه

حجم

۱۴٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۰ صفحه

قیمت:
۳,۹۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد