بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قدرت حال | طاقچه
کتاب قدرت حال اثر اکهارت  تله

بریده‌هایی از کتاب قدرت حال

نویسنده:اکهارت تله
انتشارات:سمام
امتیاز:
۳.۴از ۱۱ رأی
۳٫۴
(۱۱)
بخشیدن به معنی دست برداشتن از شکایت و گذراندن دورهٔ سوگ است
سائر
زمانی که چند دقیقه بی‌کار هستید، خصوصاً شبها قبل از خواب رفتن و صبحها قبل از بیدار شدن، بدنتان را در هوشیاری غرق کنید. چشمانتان را ببندید. طاقباز دراز بکشید. ابتدا به قسمتهای مختلف بدنتان تمرکز کنید. انرژی حیاتی درون آنها را هرچه می توانید بیشتر احساس کنید. در هر قسمت، ۲۵ ثانیه بمانید. سپس اجازه دهید توجهتان درطول بدن از سر تا به پا و بالعکس حرکت کند. این کار فقط چند دقیقه طول می‌کشد. سپس بدن درونی را به طور کلی و به عنوان یک حوزهٔ انرژی حس نمائید. این احساس را برای چند دقیقه نگه دارید. در این زمان به شدت حاضر باشید. در هر یک از سلولهای بدنتان حاضر باشید. اگر گاهی فکر در منحرف کردن توجهتان از بدن موفق می‌شود و شما، خودتان را در افکارتان گم می‌کنید، اهمیتی ندارد.
سائر
شما معتقدید که ذهنتان همه وجود شماست، این اعتقاد هذیان است و وسیله جای شما را گرفته است.
سائر
اگر شما نسبت به این الگوهای رفتاری واقعاً هوشیار شوید، آنها خود به خود برطرف می‌شوند، زیرا درد بیشتر خواستن، دیوانگی است و هیچ کس هشیارانه دیوانه نیست.
سائر
وقتی به یک فکر گوش می‌دهید، نه تنها از وجود آن آگاه می‌شوید بلکه از وجود خودتان نیز به عنوان شاهد آن فکر با خبر می‌گردید و در این حال، بُعد جدیدی از هوشیاری جلوه‌گر می‌شود. وقتی به فکری گوش می‌دهید، حضوری هوشیار را احساس می‌کنید که در پس فکر قراردارد. در این هنگام فکر تسلط بر شما را از دست داده و سرکوب می‌شود زیرا شما از تقویت ذهن بوسیله همانند پنداری با آن دست برداشته‌اید و این نقطه پایان تفکر اجباری است.
احسان رضاپور
لازم است به شما یادآور شوم‌که ۹۰% ـ ۸۰% افکار انسانها، تکراری و بی فایده است و به علت داشتن محتوی منفی و مختل کننده، مضر نیز می‌باشد و سبب هدر رفتن انرژی حیاتی می‌گردد.
احسان رضاپور
هستی، هدف و نتیجه سفر درونی شما به سوی خودتان است.
سائر
آینده بهتر یا بدتر از زمان حال تصور می‌شود، اگر آینده تصوری بهتر باشد، انتظاری لذت بخش و امیدوارکننده به شما می‌دهد و اگر بدتر باشد، اضطراب ایجاد می‌کند که هر دو مورد توهم است.
سائر
هر وقت نیاز به پاسخ، راه‌حل یا فکر خلاقانه داشتید، فکرتان را با تمرکز بر حوزهٔ انرژی درونی متوقف کنید و از سکون آگاه گردید. وقتی فکرتان را جمع نمودید، تازه و خلاق می‌گردد.
سائر
هدف خارجی، مسیری افقی در زمان و مکان است و هدف داخلی مسیری عمودی در حال بی‌زمان و در جهت تعمیق هستی شماست. سفر خارجی شما ممکن است میلیونها قدم داشته باشد ولی سفر درونی تنها یک قدم دارد و آن قدمی است که اکنون در حال برداشتن آن هستید.
سائر

حجم

۲۵۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۲۵۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد