بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خودت باش! (جلد اول) | طاقچه
کتاب خودت باش! (جلد اول) اثر سعید گل‌محمدی

بریده‌هایی از کتاب خودت باش! (جلد اول)

انتشارات:نشر آسیم
امتیاز:
۲.۰از ۴ رأی
۲٫۰
(۴)
دو مرد که از زمان کودکی با هم دوست بودند، پس از سالها با هم ملاقات کردند. یکی مبلغ مذهبی شده بود و دیگری ناخدای کشتی و هرکدام از داشتن طوطی به خود افتخار می‌کردند. برای خدمت به علم این دو پرنده را در اتاقی نزد هم قرار دادند. طوطی مبلغ مذهبی بلافاصله پرسید: «چگونه می‌توانیم به بهشت راه پیدا کنیم؟» و طوطی ناخدای کشتی پاسخ داد: «پمپها را کاربیندازید و مثل سگ کار کنید، وگرنه همگی با کشتی به زیر آب خواهیم رفت!» این دقیقآ همان روشی است که شما کار می‌کنید، حتی ذره‌ای هم تفاوت ندارد! طوطی مبلغ مذهبی دائماً به او گوش داده «چگونه می‌توانیم به بهشت راه پیدا کنیم؟» و واژه‌ها را تکرار می‌کند. و طوطی ناخدای کشتی پاسخ داده «پمپها را کار بیندازید و مثل سگ کار کنید، وگرنه همگی با کشتی به زیر آب خواهیم رفت!» هر دو فقط بدون درک معنی اینها را تکرار می‌کنند. خودت را تماشا کن که چگونه چیزهایی را که پدر و مادر، آموزگاران و اطرافیانت به تو گفته‌اند، تکرار می‌کنی، تماشا کن! و اگر واقعآ می‌خواهی که هوشمند باشی ــ تو اگر هوشمند نباشی، زنده نیستی ــ تمام تکرارها را دور بینداز.
آیناز
لئو تولستوی در یکی از داستانهای کوتاهش به نام «سه سؤال» داستان پادشاهی را بیان می‌کند که مطمئن است در انجام دادن هیچ کاری شکست نمی‌خورد، به شرط آنکه پاسخ این سه سؤال را بداند: «چه زمانی بهترین زمان برای عمل کردن است؟»، «با چه افرادی باید ارتباط برقرار کرد و به سخنان چه افرادی باید گوش سپرد؟»، «چه کاری همیشه مهم‌ترین کار برای انجام دادن محسوب می‌شود؟»
احسان رضاپور
یک زندگی ساده با صلح و آرامش بهتر از زندگی پر تجملی است که آمیخته با ترس باشد. گدایی که بر خاطرش بند نیست بِه از پادشاهی که خرسند نیست «سعدی»
احسان رضاپور
قبل از تقلید از دیگران، منابع، دانش، توانایی و نقاط قوت و ضعف خود را به دقت ارزیابی کنید.
احسان رضاپور
آنچه هستیم از آنچه دیده می‌شویم برایمان مهم‌تر است
Leyla Ghorbani
«اگر تو از او راضی باشی، نشان آن است که او نیز از تو راضی است.»
کاربر ۳۸۳۱۷۲۳
زندگی چه می‌گوید؟ امروز صبح که از خواب بیدار شدم از خودم پرسیدم: «زندگی چه می‌گوید؟» جواب را در اتاقم پیدا کردم. کولر گفت: «خونسرد باش.» سقف گفت: «اهداف بلند داشته باش.» پنجره گفت: «دنیا را خوب بنگر.» ساعت گفت: «هر ثانیه باارزش است.» آیینه گفت: «قبل از هر کاری، به بازتاب آن بیندیش.» تقویم گفت: «به روز باش.» در گفت: «در راه اهدافت، سختی‌ها را هُل بده و کناربزن.» زمین گفت: «با فروتنی نیایش کن.»
کاربر ۳۸۳۱۷۲۳

حجم

۱۳۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱۳۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد