بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب الادختر | صفحه ۱۳ | طاقچه
کتاب الادختر اثر امید مهدی‌نژاد

بریده‌هایی از کتاب الادختر

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۲۷ رأی
۳٫۶
(۲۷)
صورت: در لغت به‌معنای وجه، رخ و تمثال است و در اصطلاح آناتومی به قسمت جلوی سر گفته می‌شود که از پیشانی تا چانه گسترده است و شامل مو، پیشانی، ابرو (اعم از طبیعی و تتوشده) ، پلک، مژه (طبیعی) بینی (طبیعی یا عمل‌شده) گونه (طبیعی یا بوتاکس‌شده) ، لب (همه انواع) ، دهان، دندان و چانه می‌شود. صورت در سپهر ادب عرفانی به منظرِ تجلی‌گاهیِ امر قدسی گفته می‌شود.
میم.نون
شهد: در قدیم به عسل ناپالوده و انگبین غیرخالص اطلاق می‌شده و امروزه مایعی را گویند که توسط درخت‌ها و گل‌ها تولید می‌شود. کنایه از چیز شیرین است که انسان تمایل زیاد به خوردن آن دارد. پناه بر خدا.
میم.نون
شلوار کردی: شلواری گشاد با دمپای تنگ، که اصالت کردی دارد و در کردستان «پانتول» یا «رانک» نامیده می‌شود. برای رسم الگوی آن باید کادری به عرض یک‌چهارم دور باسن و طول قد شلوار رسم کرد. قد فاق شلوار کردی یک‌سوم قد شلوار است که از انتهای آن پنج سانتی‌متر خارج شده و به یک‌دوم بلندی فاق وصل می‌شود و در هیچ‌کجای عالم چنین فاق فراخی مشاهده نشده است. شلوار کردی در ادبیات عرفانی، در کنار تخمه آفتابگردان و دربی ال‌کلاسیکو، از عوامل تحکیم پیوندهای خانوادگی و برقراری روابط حسنه با انواع برادرزن و باجناق است.
میم.نون
ساپورت (Support Leggings) ‌: نوعی شلوار چسبنده است که در ایران بیشتر مورد استفاده بانوان است و در انواع و رنگ‌های و طرح‌ها و اندازه‌های گوناگون (از بالای قوزک تا زیر کف پا) در بازار موجود است و اگر به همین ترتیب ادامه پیدا کند نوعِ تا بالای زانوی آن نیز وارد بازار خواهد شد. ساپورت در کشورهای خارجی برای گرم نگه داشتن پاها و جلوگیری از ساییدگی پوست در فعالیت‌های ورزشی؛ و در سرزمین‌های اهورایی برای تبرج مضاعف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
میم.نون
داداش: برادر. فرد مذکری، بجز خود فرد، که فرزند پدر و مادر، یا پدر، یا مادر فرد باشد. خطابی که برادران و خواهران کهتر برادرِ مهتر را کنند و در سپهر ادبیات عرفانی به‌معنای نگاهبان و بپّای امر قدسی است.
میم.نون
داداش: برادر. فرد مذکری، بجز خود فرد، که فرزند پدر و مادر، یا پدر، یا مادر فرد باشد. خطابی که برادران و خواهران کهتر برادرِ مهتر را کنند و در سپهر ادبیات عرفانی به‌معنای نگاهبان و بپّای امر قدسی است. دشتی: آواز «دشتی» از مقام‌های موسیقی ایرانی است.
میم.نون
میان اوچ و بش دورت آفریدند درون قلب آئورت آفریدند برای زندگی شلوار کردی برای عشق ساپورت آفریدند
f_altaha
[ در تلمیح ] الا دختر مرا بیچاره کردی میان قبطیان آواره کردی تو که حال زلیخا را نداری چرا پیراهنم را پاره کردی
امیرلو
[ در بدرقه معشوق و ترغیب همزمان نامبرده به مراجعت ] الا دختر که موهای تو بوره به خارج می‌روی راه تو دوره برو خارج نظر در داخلش کن بیا داخل بگو خارج چه‌جوره
سپیده
[ در ورع ] الا دختر که چشمونت سیاهه ز خوبی صورتت مانند ماهه نوشتی یک نظر در روی ما بین نمی‌بینم، خدا گفته گناهه
سپیده

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۱۲
۱۳
صفحه بعد