بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب نوشتن فیلم نامه از آغاز تا انجام | طاقچه
کتاب نوشتن فیلم نامه از آغاز تا انجام اثر جان کاستلو

بریده‌هایی از کتاب نوشتن فیلم نامه از آغاز تا انجام

نویسنده:جان کاستلو
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأی
۵٫۰
(۲)
فرانسوا تروفو، نویسنده و کارگردان فرانسوی، می‌گوید: «... بیست درصد مطالب آثار من از زندگی خودم است، بیست درصد را از روزنامه‌ها می‌گیرم، بیست درصد را از افرادی که می‌شناسم و بیست درصد هم تخیل ناب است. تخیل نقش زیادی ندارد، من ترجیح می‌دهم از زندگی واقعی الهام بگیرم».
شهرام صفاری زاده
فیلم‌نامه‌های مدرن واریاسیون‌هایی از پایان‌بندی‌های غم‌انگیز یا مبهم یا غافل‌گیرکننده هستند. به‌گونه‌ای که یا این که قهرمان در حال پیروزی نهایی، هشیارانه شکست را انتخاب می‌کند؛ یا با فلاکت شکست می‌خورد؛ و یا در راه رسیدن به هدف خود آن‌چنان می‌بازد که شعور بیننده را زیر سوال می‌برد. سید فیلد مخالف این‌گونه پایان‌بندی‌ها است،
شهرام صفاری زاده
فرانسوا تروفو، نویسنده و کارگردان فرانسوی، می‌گوید: «... بیست درصد مطالب آثار من از زندگی خودم است، بیست درصد را از روزنامه‌ها می‌گیرم، بیست درصد را از افرادی که می‌شناسم و بیست درصد هم تخیل ناب است. تخیل نقش زیادی ندارد، من ترجیح می‌دهم از زندگی واقعی الهام بگیرم». در مقابل، کوئنتین تارانتینو که هوادار سرسخت تروفو و شیفتهٔ رسانه‌ها است، بسیاری از ایده‌هایش را از فیلم‌ها، تلویزیون، کتاب‌ها، کمدی‌ها و سایر عناصر فرهنگی مردم می‌گیرد (یا به قول برخی، سرقت می‌کند). او در دفاع از خود، این کار را حُسن برشمرده و با غرور تمام تاثیرپذیری خود را آشکارا اعلام می‌کند.
شهرام صفاری زاده

حجم

۱۷۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱۷۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد