بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پروژه شادی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب پروژه شادی اثر آرتمیس مسعودی

بریده‌هایی از کتاب پروژه شادی

نویسنده:گرچن روبین
انتشارات:نشر آموت
امتیاز:
۳.۶از ۲۶ رأی
۳٫۶
(۲۶)
بلز پاسکال می‌گوید: «همه انسان‌ها در پی به دست آوردن شادی هستند. در این مورد استثنا وجود ندارد. انسان‌ها هر ابزاری را که به خدمت می‌گیرند، هدف نهایی آن‌ها شادی است.» نتیجه یک بررسی نشان می‌دهد که وقتی از مردم سراسر دنیا می‌پرسند از زندگی چه چیزی را بیشتر می‌خواهند و برای فرزندانشان چه می‌خواهند، پاسخ می‌دهند: «شادی». حتی افرادی که در مفهوم «شادی» با دیگران اختلاف نظر دارند، با این نکته موافقند که انسان‌ها می‌توانند براساس تعریف خاص خود از شادی، «شادتر» باشند.
M
صبح یکی از روزهای آوریل که هیچ تفاوتی با روزهای دیگر نداشت ناگهان به چیزی پی‌بردم: من با ریسک هدر دادن زندگی‌ام روبرو بودم. در حالی که به قطره‌های باران که روی شیشه اتوبوس می‌ریخت، خیره شده بودم، متوجه شدم که روزها یکی پس از دیگری می‌گذرد. از خودم پرسیدم: «اما من از زندگی چه می‌خواهم؟ خب، می‌خواهم شاد باشم.» اما هرگز به این که چه چیز مرا خوشحال می‌کرد یا این که چطور می‌توانستم خوشحال باشم، فکر نکرده بودم.
M
«ساموئل باتلر» می‌نویسد: «غم و شادی عبارتست از پیشروی به سوی بهتر یا بدتر. مهم نیست که چقدر در اوج یا چقدر در حضیض باشید. بلکه غم و شادی به مسیری بستگی دارد که شما در پیش گرفته‌اید.»
m@ede
پژوهش «آزمایشگاه عشق» گاتمن نشان می‌دهد، این که یک زوج چطور دعوا می‌کنند بیش از آن که چقدر دعوا می‌کنند، اهمیت دارد. درست دعوا کردن یعنی آن که در هر زمان، فقط یک موضوع مورد دعوا را مطرح کنید، نه این که بخواهید دعوایی را شروع کنید و همه گله‌هایی را که از اولین دیدارتان داشته‌اید، در آن جای دهید.
m@ede
توانایی همکاری کردن در انجام کارهای روزانه یکی از اجزای مهم یک زندگی زناشویی شاد است.
احسان رضاپور
بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان صمیمیت یک زوج، تا حد زیادی میزان رضایت آن‌ها را از روابط عاشقانه زندگی زناشویی‌شان تعیین می‌کند و هیچ چیز بیش از نق زدن، احساس صمیمیت (و دلبستگی) را نابود نمی‌کند.
احسان رضاپور
پژوهش‌ها نشان می‌دهد که معمول‌ترین منابع اختلاف میان زن و شوهرها عبارتست از پول، شغل، رابطه جنسی، برقراری ارتباط، مذهب، فرزندان، خانواده‌های دو طرف، میزان قدرشناسی و نحوه گذراندن اوقات فراغت.
احسان رضاپور
به نظر می‌رسد رفتار در پس احساس می‌آید. اما در حقیقت، رفتار و احساس با یکدیگر همزمان هستند و ما با تنظیم رفتار که بیشتر در کنترل اراده است، به طور غیر مستقیم، احساسات را نیز که تحت چنین کنترلی قرار ندارند، تنظیم می‌کنیم.
احسان رضاپور
یکی از جنبه‌های مهم شادی، مدیریت کردن خلق‌وخوست و بررسی‌ها نشان می‌دهد که بهترین راه برای تقویت روحیه، آن است که یک موفقیت ساده مانند موفقیت در انجام دادن کارهایی که مدت‌هاست به تأخیر افتاده است، کسب کنیم
احسان رضاپور
دوری از نور، یکی از عوامل احساس خستگی است و حتی پنج دقیقه قرار گرفتن در معرض روشنایی روز، تولید عناصر شیمیایی سروتونین و دوپامین را که موجب بهتر شدن خلق و خو می‌شود، تحریک می‌کند.
احسان رضاپور

حجم

۳۳۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

حجم

۳۳۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

قیمت:
۹۹,۵۰۰
۶۹,۶۵۰
۳۰%
تومان