بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زیبایی شناسی نمایشی ژان ‌ژنه | طاقچه
کتاب زیبایی شناسی نمایشی ژان ‌ژنه اثر ژان ژنه

بریده‌هایی از کتاب زیبایی شناسی نمایشی ژان ‌ژنه

نویسنده:ژان ژنه
گردآورنده:مهتاب بلوکی
انتشارات:نشر بیدگل
امتیاز:
۴.۵از ۲ رأی
۴٫۵
(۲)
بازیگران زن نباید کلمات رکیک [نمایشنامه] را با کلمات وزین جایگزین کنند. آن‌ها می‌توانند از بازی در نمایشنامهٔ من امتناع ورزند. به جای آن‌ها از بازیگران مرد استفاده خواهیم کرد. در غیر این صورت، از جملات من تبعیت خواهند کرد. اگر برخی کلمات را برعکس بگویند، تحمل خواهم کرد.
آروین
بازیگران زن نباید با جاذبهٔ طبیعی خود وارد صحنه شوند و از ستارگان سینما تقلید کنند. جاذبهٔ شخصی در حوزهٔ نمایش، اجرا را بی اعتبار می‌کند. پس از بازیگران زن درخواست می‌شود تا طبق گفتهٔ یونانیان باستان، جاذبهٔ بدنی خود را روی میز قرار ندهند.
پویا پانا
هنگام خلق این نمایشنامه، یکی از منتقدین تئاتر این نکته را یادآور شد که مستخدمین واقعی مانند شخصیت‌های نمایشنامهٔ من صحبت نمی‌کنند: شما چه می‌دانید؟ من عکس آن را فرض می‌کنم، چراکه اگر من مستخدم بودم مانند آن‌ها صحبت می‌کردم.
آروین
نکات بسیار زیاد دیگری برای گفتن هست اما آن‌ها را فراموش می‌کنم.
پویا پانا
نمی‌دانم نمایش در دنیایی سوسیالیستی چه خواهد بود، اما آنچه که نمایش نزد قبیلهٔ مائومائو می‌تواند باشد را بهتر درک می‌کنم.
آروین
برای خرج سفرِ بازگشتم؛ به‌خاطر خدا، پول جور کنید.
آروین
فرچمن عزیزم، خود را به‌خاطر ناشر نیویورکی ناراحت نکنید. می‌دانید نظر من در مورد امریکایی‌ها چیست. اما فروش سیاهان را خودتان یک‌جوری درست کنید. اما درعین‌حال باید با لارس اشمید محکم صحبت کرد و از او پول گرفت، وگرنه اوضاعم خیلی خراب خواهد شد: یک فرانک هم ندارم. هیچ.
آروین
پس اصول اخلاقی این افراد چه خواهد بود؟ اگر در فساد تلخ روشنفکری، زندگی‌ای نباتی را دنبال نکنند، برای ستاره‌شدن کار خواهند کرد. نگاه کنید چگونه برای صفحهٔ اول جراید مبارزه می‌کنند.
آروین
او تنها بود، با هیچ‌کس نبود. مواقعی هم او را دیده بودم سر میزی بیاید که دو نفری نشسته بودیم و بعد... او با سارتر بود، اما تنها بود. با او بود اما تنها بود؛ و من همیشه او را، حتی در تماشاخانه دیده بودم، هنگامی که به تمرین‌ها می‌آمد، به‌نوعی همراه همهٔ ما... باشد، اما جایی [نیز] تنها.
آروین

حجم

۱۳۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۱۳۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

قیمت:
۴۴,۱۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد