بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب در ستایش سکوت | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب در ستایش سکوت اثر ارلینگ کاگه

بریده‌هایی از کتاب در ستایش سکوت

نویسنده:ارلینگ کاگه
انتشارات:نشر دنگ
امتیاز:
۳.۷از ۱۹ رأی
۳٫۷
(۱۹)
عالم پرستارهٔ بالای سرم و اصول اخلاقیِ درونم مهم‌ترین اصول اساسیِ مطرح‌شده توسط امانوئل کانت است.
shahpour rezaei
هرچه بیش‌تر در این ازدحام فرومی‌رویم بیش‌تر آرزو می‌کنیم که حواسم‌مان پرت شود. باید برعکس باشد، اما اغلب این‌طور نیست. درگیرِ «چرخهٔ دوپامین» می‌شوید. دوپامین ماده‌ای شیمیایی است که سیگنال‌ها را بین سلول‌های مغزی جابه‌جا می‌کند. به‌طور خلاصه، دوپامین عاملی است که باعث می‌شود چیزی را بخواهید، بجویید یا هوس کنید
shahpour rezaei
علی‌رغم اینکه شلوغی اغلب در جوار مفاهیم منفی‌ای همچون آشوب و پرخاشجویی و خشونت می‌آید، دلیل اولویت‌داشتن سکوت و اهمیتش این نیست که از شلوغی بهتر است. شلوغی در کالبد صداها و تصاویر مزاحم و همچنین افکار زودگذر می‌آید. ما در شلوغی، بخشی از خودمان را از دست می‌دهیم.
shahpour rezaei
استیو جابز، یکی از بنیان‌گذاران شرکت اپل، نه‌تنها به مزایا بلکه به خطرات مرتبط با از استفاده از فناوری‌هایی که خودش هم در ابداع‌شان مشارکت داشت پی برده بود. جابز دسترسیِ فرزندان خودش به محصولات اپل را محدود کرد. من جابز را به‌عنوانِ پدری مسئول بیش‌تر قبول دارم تا نابغه‌ای خلاق درزمینهٔ کسب‌وکار.
ziba
وقتی زمان زیادی را صرف دردسترس‌بودن و باخبربودن از اوضاع بکنید، تصورِ اینکه ارزش خاصی در آن نهفته است برای‌تان کارِ راحتی است؛ حتی اگر در عمل آن‌قدرها هم حائز اهمیت نباشد. به این کار «توجیه» می‌گویند.
کاربر ۲۸۳۵۶۵۳
رازِ پیاده‌رفتن به قطب جنوب این است که یک پای‌تان را جلو بگذارید و به‌اندازهٔ کافی این کار را تکرار کنید. در قیاسِ فنی، این کار کاملاً ساده است. حتی موش هم اگر به‌اندازهٔ کافی گازهای کوچک بزند قادر است فیل را بخورد. چالشِ اصلی در پاپس‌نکشیدن است.
احسان رضاپور
طول دریا را می‌پیمایید، اما درست زمانی‌که دور می‌زنید و برمی‌گردید می‌فهمید که آنچه دنبالش بوده‌اید در خودتان نهان است.
Fateri47
آنجا که واژه‌ها به آخر می‌رسند، دری به‌سوی درکِ حقایقِ بزرگ به‌یک‌باره گشوده می‌شود. و نه‌تنها حقایق عظیم، بلکه حقایق کوچک هم همین‌طورند؛ مثلاً وقتی سر از مسیر اشتباهی درمی‌آورید، مجبور می‌شوید توقف کنید، جی‌پی‌اس را بررسی کنید، صدای پخش را کم کنید، و از کسانی که در ماشین هستند بخواهید ساکت شوند تا بتوانید افکارتان را سروسامان بدهید.
Fateri47
بازاریاب‌ها اعتیاد را به‌عنوان یک رویکرد تبلیغاتی آشکار به‌کار گرفته‌اند. تنها فرقش این است که محصول مورد تبلیغ را نمی‌توان با پیپ کشید، بلکه آن را در قالب برنامه‌های چشم‌نواز به خورد مردم می‌دهند.
SaNaZ
«مهم‌ترین چیز این نیست که اوضاعت چگونه است، این است که از اوضاعت چطور بهره می‌بری».
آذر صفایی

حجم

۱۸۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱۸۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان