بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب در ستایش سکوت | صفحه ۶ | طاقچه
کتاب در ستایش سکوت اثر ارلینگ کاگه

بریده‌هایی از کتاب در ستایش سکوت

نویسنده:ارلینگ کاگه
انتشارات:نشر دنگ
امتیاز:
۳.۷از ۱۹ رأی
۳٫۷
(۱۹)
فیلسوف ادعا کردند آنجا که واژه‌ها به آخر می‌رسند، دری به‌سوی درکِ حقایقِ بزرگ به‌یک‌باره گشوده می‌شود. و نه‌تنها حقایق عظیم، بلکه حقایق کوچک هم همین‌طورند؛ مثلاً وقتی سر از مسیر اشتباهی درمی‌آورید، مجبور می‌شوید توقف کنید، جی‌پی‌اس را بررسی کنید، صدای پخش را کم کنید، و از کسانی که در ماشین هستند بخواهید ساکت شوند تا بتوانید افکارتان را سروسامان بدهید. این کار به شما اجازه می‌دهد بر افکارتان تمرکز کنید، روی تنها موضوعی که در آن لحظه اهمیت دارد، یعنی یافتن مسیر درست.
Astronaut
سکوت تنها نیازی است که کسانی‌که دائماً دنبال جدیدترین شکل تجمل هستند هرگز به آن دست نمی‌یابند.
Astronaut
تجربه‌ام ثابت کرده که تمامِ آنانی که در تجملات غرق‌اند چیزی را می‌دانند که دیگران از آن بی‌خبرند: تجملات فقط شادی‌های کوتاه‌مدتی به ارمغان می‌آورند.
Astronaut
این تصور که با جست‌وجوی دائم برای چیزی جدید، دائماً دردسترس‌بودن، پیام‌فرستادن و کلیک‌های بیش‌تر، و تماشای ویدئویی که تابه‌حال ندیده‌اید، می‌توان از ملالت اجتناب کرد ساده‌لوحانه است. هرچه بیش‌تر از ملالت فرار کنید، بیش‌تر گریبان‌تان را خواهد گرفت.
Astronaut
ای‌بی وایت زندگیِ شهری را در هنگام تماشای درختی در منهتن چنین توصیف کرده: «زندگی، تحت شرایط سخت، رشد علی‌رغم ناملایمت‌ها، جوانه‌زدن در دل سیمان، و حرکتِ دائمی به‌سوی خورشید.»
Astronaut
اگر از من جوان‌ترید و هنوز آن‌قدر در تولدهای افراد سن‌وسال‌دار شرکت نداشته‌اید، می‌توانم بگویم که بیش‌ترین جمله‌ای که در چنین مهمانی‌هایی شنیده می‌شود این است که «این‌همه روز آمد و رفت و من نفهمیدم که زندگی همین روزهای گذران است.»
Astronaut
مجلهٔ نقد کتاب نیویورک رقابتِ بینِ برنامه‌سازان موبایل را «جنگ‌های اَفیونیِ نوین» نامیده است و در مقاله‌اش ادعا می‌کند که بازاریاب‌ها اعتیاد را به‌عنوان یک رویکرد تبلیغاتی آشکار به‌کار گرفته‌اند. تنها فرقش این است که محصول مورد تبلیغ را نمی‌توان با پیپ کشید، بلکه آن را در قالب برنامه‌های چشم‌نواز به خورد مردم می‌دهند.
Astronaut
اکثر برنامه‌های موبایل یک وجه اشتراک دارند: کسی از آن‌ها استفاده نمی‌کند. حتی برنامه‌های موفقی همچون توییتر هم بالاخره با مقاومت روبه‌رو شده‌اند. بنیان‌گذاران آن از اینکه ایدهٔ تجاری‌شان کم آورده و سرعت رشدشان کم شده درمانده شده‌اند. این درواقع نکتهٔ مثبتی است. مشکل دستیابی به موفقیت برای یک برنامه این است که نه‌تنها باعث ایجاد اعتیاد می‌شود، بلکه باعث شدت‌بخشیدن به انزوا نیز می‌شود. بنیانِ مدلِ تجاریِ توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی این است که خلأِ نیاز به استفاده از برنامه را در شما ایجاد کند؛ خلئی که فقط همان برنامه آن را پر خواهد کرد، اما موقتی. مالکانِ این برنامه از اعتیاد شما پول درمی‌آورند.
Astronaut
همان‌طورکه مَثل قدیمی نروژی می‌گوید، «مهم‌ترین چیز این نیست که اوضاعت چگونه است، این است که از اوضاعت چطور بهره می‌بری».
Astronaut
اگر گوش دهی، چیزی هست که به تو وحی می‌شود و تو همان را می‌نویسی. زبان به خودش گوش می‌دهد. طبق آنچه من از فوسه دستگیرم شد، هرچه از درون ما نشئت نگیرد به‌نوعی اطلاعات دست‌دوم است. هرچه از بیرون به شما می‌رسد، قبلاً گفته شده. آنچه حیاتی است و آنچه منحصربه‌فرد است درونِ شماست.
shahpour rezaei

حجم

۱۸۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱۸۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان