بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب در ستایش سکوت | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب در ستایش سکوت اثر ارلینگ کاگه

بریده‌هایی از کتاب در ستایش سکوت

نویسنده:ارلینگ کاگه
انتشارات:نشر دنگ
امتیاز:
۳.۷از ۱۹ رأی
۳٫۷
(۱۹)
یاد گرفته‌ام که هر زمان نتوانستم با پیاده‌روی، کوهنوردی، یا قایق‌سواری از شلوغیِ دنیا فاصله بگیرم، ذهنم را به‌روی دنیا ببندم. آموختن این مسئله زمان برد. فقط زمانی‌که فهمیدم نیازی بنیادی به سکوت دارم، توانستم برای آن دست به جست‌وجو بزنم. و همان‌جا، در اعماق هرج‌ومرج و شلوغیِ ترافیک و مشغولیاتِ ذهنی، موسیقی و زندگیِ ماشینی، گوشی‌های آیفون و ماشین‌های برف‌روبی، انتظارم را می‌کشید: سکوت.
Sayeh
مارک جونکوزا یکی از مغزهای متفکر پشت برنامهٔ فضاییِ ماسک است. وقتی از او پرسیدم که آیا وقت دارد به ایده‌هایی فکر کند که می‌تواند صنعت هوافضا را دگرگون کند، پاسخ داد: ‌«یک روزِ عادیِ کاری‌ام، در بهترین حالت، شامل هشت ساعت جلسه و چند ساعت جواب‌دهی به ایمیل‌هاست. همهٔ این کارها درهم‌وبرهم می‌شوند. تنها زمانی‌که می‌توانم دنیا را از یاد ببرم وقتی است که نرمش می‌کنم، مشغول موج‌سواری‌ام، دوش می‌گیرم، یا در توالت نشسته‌ام. آن موقع است که راه‌حل‌های جدید به ذهنم می‌رسند.‌»
Astronaut
سنکا دوهزار سال پیش گفت: «همه‌مان وجود داریم، اما تعداد اندکی از ما واقعاً زندگی می‌کنند. زندگی برای آنانی که گذشته را فراموش کرده، حال را نادیده گرفته، و از آینده ترس دارند، خیلی کوتاه است. وقتی به انتهای کار نزدیک می‌شوند، بیچارگان خیلی دیر پی می‌برند که تمام این مدت مشغولِ کارهای بیهوده بوده‌اند.»
Astronaut
من بافتنی نمی‌بافم، اما وقتی کسی را که مشغول این کار است تماشا می‌کنم، حتی اگر محیط اطراف‌شان چندان ساکت نباشد، فکر می‌کنم که آن‌ها هم همان آرامش درونی‌ای را یافته‌اند که من در کاوشگری‌هایم کشف کرده‌ام. این مسئله در زمان مطالعه‌کردن، موسیقی گوش‌دادن، تفکر، اسکی‌کردن، یوگا، یا ساکت نشستن بدون حواس‌پرتی هم صدق می‌کند.
Astronaut
در یادداشت‌های روزانه‌ام به‌سوی جنوب، نوشتم که ممکن است خیلی راحت تصور کنیم قاره‌هایی که نمی‌توانیم به آن‌ها سفر کنیم یا ببینیم یا تجربه‌شان کنیم ارزش زیادی ندارند. آدم باید به جایی برود، از آن عکاسی کند و تصاویرش را به اشتراک بگذارد تا آن مکان معنا بیابد.
Astronaut
در کودکی از دیدنِ اینکه حلزون قادر است خانه‌اش را هرجا که می‌رود با خود ببرد شگفت‌زده می‌شدم
Astronaut
نمی‌توانیم به چشم‌های خود خیره شویم، اما درعوض می‌توان آن‌ها را ازطریق ستاره‌ها مشاهده کرد: آنچه در ستاره‌ها می‌بینید، بازتابی از وجود خودتان است.
shahpour rezaei
پاسخ به رموز جهان را فقط در سکوت می‌توان یافت. مسئله همین است. طول دریا را می‌پیمایید، اما درست زمانی‌که دور می‌زنید و برمی‌گردید می‌فهمید که آنچه دنبالش بوده‌اید در خودتان نهان است.
shahpour rezaei
اگر حواستان را جمع کنید، سکوتی که منظور من است در همه‌جا یافت می‌شود. این سکوت درون ذهن شماست و بی‌هزینه است. لازم نیست به سریلانکا بروید؛ در حمام‌تان هم قابل‌تجربه است.
shahpour rezaei
«همه‌مان وجود داریم، اما تعداد اندکی از ما واقعاً زندگی می‌کنند. زندگی برای آنانی که گذشته را فراموش کرده، حال را نادیده گرفته، و از آینده ترس دارند، خیلی کوتاه است. وقتی به انتهای کار نزدیک می‌شوند، بیچارگان خیلی دیر پی می‌برند که تمام این مدت مشغولِ کارهای بیهوده بوده‌اند.»
کاربر ۲۸۳۵۶۵۳

حجم

۱۸۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱۸۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
۵,۰۰۰
۵۰%
تومان