بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب در ستایش سکوت | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب در ستایش سکوت اثر ارلینگ کاگه

بریده‌هایی از کتاب در ستایش سکوت

نویسنده:ارلینگ کاگه
انتشارات:نشر دنگ
امتیاز:
۳.۷از ۱۹ رأی
۳٫۷
(۱۹)
: «تمام مشکلات بشر ریشه در ناتوانیِ فرد در به‌تنهایی آرام‌گرفتن در یک اتاق دارد.
آذر صفایی
سکوت نیز ازنظر محتوا به‌اندازهٔ واژه‌ها غنی است. مکث مانند پل است با دو آدمی که از دو سر رودخانه درحال مکالمه‌اند، که وقتی دوباره صحبت می‌کنند، از رودخانه می‌گذرند.
Astronaut
«آنچه نمی‌توانیم درباره‌اش سخن بگوییم باید در سکوت بگذرد.»
Astronaut
نیازی نیست دورهٔ آموزشی سکوت یا آرامش را بگذرانید تا بتوانید لحظه‌ای درنگ کنید. سکوت می‌تواند هرجایی، در هر لحظه‌ای باشد. سکوت درست جلوی چشم‌تان است. من آن را حین بالارفتن از پله‌ها، غذاپختن، یا صرفاً با تمرکز روی تنفسم، برای خودم می‌سازم.
Astronaut
تجمل در وهلهٔ اول به‌معنای دستیابی به چیزی با انباشتن مداوم آن است، بیش‌تر، و باز هم بیش‌تر. دوپامینی که در ذهن مشتری‌هاست باعث می‌شود مدام هوسِ بیش‌تر کنند
Astronaut
می‌خواستم، خوردن را سریع شروع کنم که بورگ گفت نباید یک‌دفعه شروع به خوردن کنیم و بهتر است لحظه‌ای دست نگه داریم، در سکوت. او گفت باید به‌آرامی در دل‌مان تا ده بشماریم و بعد شروع به خوردن کنیم؛ کمی خویشتن‌داری کنیم. به همدیگر یادآوری کردیم که رضایتْ حاصلِ فداکاری است. صبرکردن حس عجیبی داشت؛ اما هیچ‌وقت همچون آن لحظه که سکوت کرده بودم احساس غنا نکرده بودم.
Astronaut
خداوند در سکوت است.
shahpour rezaei
بلیز پاسکال، که فیلسوف و نظریه‌پرداز حوزهٔ ملالت بود، مدت‌ها قبل در قرن هفدهم، به ترویج این نوع مکاشفه پرداخت: «تمام مشکلات بشر ریشه در ناتوانیِ فرد در به‌تنهایی آرام‌گرفتن در یک اتاق دارد.»
shahpour rezaei
«زندگی طولانی است، اگر بدانید چطور از آن استفاده کنید.»
iman ghezelbashan
اکثر مردم در این گوشهٔ دنیا که هستیم، نه فقرِ مادی، بلکه فقرِ زمانی را تجربه می‌کنند. به نظر می‌آید حرف خوبی باشد، اما چندان هم درست نیست. ما وقت کافی داریم. زندگی طولانی است، اما به‌شرط اینکه به‌اندازهٔ کافی به خودمان گوش بدهیم و به جستجو بپردازیم.
آذر صفایی

حجم

۱۸۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱۸۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
۵,۰۰۰
۵۰%
تومان