بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب در ستایش سکوت | صفحه ۱۰ | طاقچه
کتاب در ستایش سکوت اثر ارلینگ کاگه

بریده‌هایی از کتاب در ستایش سکوت

نویسنده:ارلینگ کاگه
انتشارات:نشر دنگ
امتیاز:
۳.۷از ۱۹ رأی
۳٫۷
(۱۹)
مَثل قدیمی نروژی می‌گوید، «مهم‌ترین چیز این نیست که اوضاعت چگونه است، این است که از اوضاعت چطور بهره می‌بری».
احسان رضاپور
در روز بیست‌ودوم در دفتر یادداشتِ روزانه‌ام نوشتم: «در خانه‌ام فقط از تغییرات بزرگ لذت می‌بردم. این‌جا دارم یاد می‌گیرم که قدر لذت‌های کوچک را بدانم: سایه‌های رنگیِ ظریف بر سطح برف، وزشِ باد، تشکیل‌شدن ابرها، سکوت.»
احسان رضاپور
درطولِ زندگی‌ام باورهایم دربارهٔ تقریباً همه‌چیز مدام درحال تغییر بوده است. حسِ شگفتی‌ام همیشه ماهیتی مستقل داشته است. نوعی شگفتی برای شگفتی است! جریانی است به‌سوی اکتشاف. شاید هم مانند بذری است که روزی شکوفا می‌شود، تا مسیرهای جدیدی پیش پای‌مان بگذارد.
احسان رضاپور
تقریباً مدهوش‌کننده است! دیگری گوش می‌دهد، و احساس می‌کنید دارد درکتان می‌کند. آن‌ها به شما نگاه می‌کنند و بدون هیچ مقدمه‌ای به شما احترام می‌گذارند. وقتی زمان خیره‌شدن‌تان به چشمان‌شان تمام می‌شود ـ‌درضمن، آن چهار دقیقه خیلی طولانی به نظر می‌رسدــ احساس می‌کنید دارید به‌سمت هم جذب می‌شوید.
azaad
من سراشیبی‌های زیادی را اسکی کرده‌ام و از صخره‌های مرتفعی هم تنها با طنابی کوتاه معلق مانده‌ام؛ اما ساکت زل‌زدن به چشمان کسی به‌مدت چهار دقیقه یکی از هیجان‌انگیزترین و ترسناک‌ترین تجربه‌های زندگی‌ام بود! دو دقیقهٔ اول فقط درگیر این بودم که درست نفس بکشم. لبخندهای پراضطراب زیادی هم بود، تااین‌که کم‌کم آرام گرفتیم. می‌دانم که چشم‌ها پنجره‌های روح‌اند و از این صحبت‌ها، اما اصلِ داستان فقط این نبود که داشتم واقعاً کسی را می‌دیدم، بلکه داشتم کسی را می‌دیدم که مرا دقیق می‌دید. وقتی ترسِ ناشی‌از درکِ این مسئله را پذیرفتم و به آن وقت دادم تا فروکش کند، به جایی رسیدم که انتظارش را نداشتم.
azaad
اگر حواستان را جمع کنید، سکوتی که منظور من است در همه‌جا یافت می‌شود. این سکوت درون ذهن شماست و بی‌هزینه است.
کاربر ۱۲۱۱۱۲۸
در سفر بودن تقریباً همیشه لذت‌بخش‌تر از رسیدن به مقصد است. ما تعقیب خرگوش را به شکارش ترجیح می‌دهیم.
SaNaZ
مغز ما تضاد را ترجیح می‌دهد. هر زمان که سطح صدا عوض می‌شود، مغزمان دقتش بالا می‌رود و هنگامی که سطح صدا ثابت بماند، دقتش کم می‌شود.
SaNaZ
«آنچه نمی‌توانیم درباره‌اش سخن بگوییم باید در سکوت
iman ghezelbashan
صداهای گام بلند می‌توانند حالات گوناگونی داشته باشند؛ اما قدرتمندترین جیغی که تجربه‌اش کرده‌ام جیغی خالی از صدا بود: تابلوی جیغ اثر ادوارد مونک. با نگاه‌کردن به آن ساکت شدم.
Astronaut

حجم

۱۸۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱۸۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
۵,۰۰۰
۵۰%
تومان