بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مثل یک مرد فکر کنید، مثل یک زن رفتار کنید (متن کامل) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب مثل یک مرد فکر کنید، مثل یک زن رفتار کنید (متن کامل) اثر استیو هاروی

بریده‌هایی از کتاب مثل یک مرد فکر کنید، مثل یک زن رفتار کنید (متن کامل)

نویسنده:استیو هاروی
انتشارات:شادن پژواک
امتیاز:
۲.۸از ۴۰ رأی
۲٫۸
(۴۰)
از ارتباطش با خداوند نیز سوال کنید. اجازه بدهید رک بگویم: اگر با مردی آشنا شدید که خدا را نمی‌شناسد، به هیچ مکان مذهبی‌ای برای عبادت نمی‌رود و قصدش را هم ندارد، و هیچ نوع سیستم اعتقادی‌ای ندارد که در زندگی، نیروی هدایتگرش باشد، پس باید منتظر مشکل بود. باید بپرسید اگر قرار نیست او در مقابل اعمالش به خداوند پاسخگو باشد، پس کدام دستگاه اخلاقی را برای سنجش رفتارش می‌توان در نظر گرفت؟ اصلا چه عاملی باعث می‌شود نسبت به شما وفادار بماند؟ چه چیزی او را وادار می‌کند با شما و بچه‌ها درست رفتار کند؟ چه چیزی باعث می‌شود او احساس یکپارچگی و آرامش داشته باشد؟
کاربر ۳۲۵۸۷۷۹
درددل کردن، کار مردان نیست. مردان فقط از عهده انجام سه کارِ اقرار داشتن به دوست داشتن، رفع نیازها و محافظت برمی‌آیند. در کل، زندگی ما به ما اینگونه یاد داده و اینگونه تشویقمان کرده‌اند.
szahra93
عشق یک مرد فقط در سه قالب بروز می‌کند. همانطور که قبلا توضیح دادم این سه قالب را "سه P پیِ عشق- اقرارکردن، فراهم کردن نیازها و محافظت" می‌توان نام نهاد.
szahra93
کار مردان این است که زنان را اقناع کنند تا بهشان اجازه لمس کردن و لذت بردن بدهند. اما تصمیم نهایی که آیا مردی با شما رابطه خواهد داشت یا نه، منحصرا در اختیار خود شماست. پس قدرت خود را در ارتباط با این تصمیم، به طرف مقابل واگذار نکنید. بلکه آن را نزد خود نگاه دارید. تنها زمانی می‌توانید قدرت خود را واگذار کنید که مردی شایستگی‌اش را به شما نشان داده باشد، در اینصورت او نیز به استاندارد شما احترام گذاشته و رفتار درست را با شما در پیش می‌گیرد.
parisa
مردان ذاتا شکارچی هستند و زنان برای آنها در جایگاه شکار قرار داده شده‌اند. سِیر تاریخی این روند را در نظر بگیرید. یک زمانی، مرد باید زنی را "گزینش" می‌کرد. بعدها باید از او برای صرف شام "دعوت" می‌کرد. سپس از پدر او "درخواست" می‌کرد تا اجازه ازدواجشان را صادر کند و حتی در برخی موارد، باید برای دیدن آن زن هم از پدرش اجازه می‌گرفت. بنابراین، مردان در تعقیب زنان بودند. در واقع، به مردان در کل زندگی‌شان یاد می‌دادند که دنبال زنان افتادن، نه تنها چیز بدی نیست؛ بلکه خیلی هم طبیعی است. زنان هم سالها به همین ترتیب رشد و تربیت پیدا کرده‌اند
_Snowden_
در واقع، تنها سه چیز است که تقریبا هر مردی برای خوشحالی بدان‌ها نیازمند است. یعنی "پشتیبانی عاطفی، وفاداری و رابطه". فقط همین سه چیز. شاید خانم‌ها باورشان نشود ولی مسئله به همین سادگی است. آنچه مردان نیاز دارند، نه شدت دارد، نه نوسان. به ندرت ممکن است بیشتر یا سخت‌تر شود. در واقع، من ادعا می‌کنم تقدیم کردن پشتیبانی، عشق و رابطه به مرد مورد علاقه، برای زنان خیلی راحت است، زیرا این کار در وجود زنان است. پشتیبانی و عشق چیزی است که آزادانه و ذاتا از زنان برمی‌آید، فقط از اسم دیگری برای نامیدنش استفاده می‌کنند و این حالت را تغذیه کردن می‌نامند. حال اگر مردی را آنقدر دوست داشته باشید که تغذیه‌اش کنید، پس می‌توانید با او صمیمی‌شوید.
_Snowden_
بهترین راه برای اینکه شما حداکثر خواسته‌هایتان را از طریق مرد محقق کنید تعریف کردن از مردان و بالا بردن اعتماد به نفس آنان است. بهترین راه برای قدردانی از یک مرد نیز این است که به او احساس مردانگی ببخشید. من متوجهم که امروزه روز، زن بودن مثل هنری فراموش شده است و هر خانمی لازم است چند واحد درس در این باره پاس کند. بنابراین، می‌خواهم به شما نشان بدهم که چطور می‌شود در شرایط مختلف و مهمی که مردی هم همراهتان است مثل خانم‌ها رفتار کنید. من به شما تضمین میدهم اگر مرد مقابل شما ارزشش را داشته باشد و شما به او مجال بدهید، به نفعتان خواهد بود.
parisa
اگر به شما گفت که مادر عالی‌ای هستید، از او بخواهید تا بگوید چه چیزی باعث شده چنین تصوری در مورد شما داشته باشد. به همین ترتیب در مورد هر یک از خصوصیاتی که به شما نسبت می‌دهد بپرسید. میزان جزئیاتی که در جوابش به شما می‌گوید نشانه دیگری است که با توجه به آنها می‌توانید نیت او را برای رابطه‌ای که با شما دارد حدس بزنید. اگر بتواند جزئیات چیزی که در ذهنش هست را به شما بگوید به این معنی است که به حرفهایی که تمام مدت با شما رد و بدل کرده گوش می‌کرده و چیزهایی دارد که به آنها اضافه کند.
parisa
عشق زنانه، احساساتی، تغذیه‌کننده و قلبی است. شیرین و مهربان و جامع است. این عشق به اندازه‌ای استوار است که نمی‌شود آن را به دو نیم تقسیم کرد. وقتی زنی عاشق شماست، نسبت به شما وفادار است. او نمی‌تواند خود را با مرد دیگری تصور کند، چون برای او هیچ مرد دیگری وجود ندارد. این عشق زنانه است.
parisa
شاید فکر کنید لابد مردان به خاطر زمختی و عادت نداشتن به ناز و نوازش شدن، نیازمند دلگرمی هم نیستند، اما کاملا برعکس است. خانمی که به مردش بگوید،"تو خیلی بزرگ و قوی هستی و تنها شخصی هستی که من نیاز دارم"، جملاتی را بر زبان رانده که مردان را تشویق می‌کند بازهم کاری کنند تا هرچه بیشتر از این حرفها بشنوند!
parisa

حجم

۲۲۹٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۴۶ صفحه

حجم

۲۲۹٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۴۶ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان