بریده‌های کتاب زندگی سرحال با نشاط طبیعی
کتاب زندگی سرحال با نشاط طبیعی اثر پاتریک هالفورد

کتاب زندگی سرحال با نشاط طبیعی

افرادی که دائماً غذاهای بی‌خاصیت و پرچرب می‌خورند عملاً فرایندهای فکری‌شان را از کار می‌اندازند. به بیان دیگر انواع چربی‌های مضر عملاً موجب کاهش هوش و بی‌حوصلگی و بداخلاقی می‌شوند.
احسان رضاپور
سروتونین به مادهٔ بهبوددهندهٔ حالات روحی مشهور است و از این رو خوردن غذاهای سرشار از تریپتوفان مانند بوقلمون، می‌تواند بهبوددهندهٔ حالات روحی باشد. این موضوع به وضوح در آزمایشی که در بخش روانپزشکی دانشگاه آکسفورد انجام شد به اثبات رسید. به هشت زن برنامهٔ غذایی فاقد تریپتوفان داده شد. اکثر آن‌ها در عرض هشت ساعت دچار افسردگی بیشتری شدند. وقتی بدون اطلاع خودشان تریپتوفان به غذاهای آن‌ها اضافه شد حالشان بهتر شد. پس تریپتوفان یک مادهٔ شادکنندهٔ طبیعی است.
احسان رضاپور
دوسوم از بدن شما و تقریباً نیمی از مغزتان از آب تشکیل شده است. آب ماده‌ای حیاتی برای عملکرد مطلوب مغز و بدن است. برای مثال بالا رفتن سن فرایندی است که به بی‌آبی بدن می‌انجامد. با بالاتر رفتن سن شما آب بدن و مغزتان کاهش می‌یابد پس نوشیدن آب کافی می‌تواند روند پیری را کند سازد؛ ولی روزانه به چه مقدار آب نیاز دارید؟ مقدار ایده‌آل مصرف آب در روز در حدود دو لیتر (۳.۵ پینت پیمانهٔ آب برابر با ۰.۵۶۸ لیتر) است. اگر در منطقهٔ آب و هوای گرمی زندگی می‌کنید یا زیاد ورزش می‌کنید به مقدار بیشتری نیاز خواهید داشت.
احسان رضاپور
دو نوع فسفولیپید وجود دارد فسفاتیدیل‌کولین و فسفاتیدیل‌سرین. این مواد را در ردهٔ مواد مغذی هوشمند طبقه‌بندی کرده‌اند، چون بدون تردید تقویت‌کنندهٔ حالات روحی، فکر و عملکردهای ذهنی شما هستند. فسفولیپیدها همچنین از شما در برابر زوال حافظهٔ ناشی از کهولت سن و بیماری آلزایمر محافظت می‌کنند. بدن می‌تواند این چربی‌ها را تولید کند، ولی دریافت فسفولیپید اضافه از طریق مواد غذایی هم بسیار سودمند خواهد بود. زردهٔ تخم‌مرغ غنی‌ترین منبع فسفولیپید در برنامهٔ غذایی روزمره است.
احسان رضاپور
گابا انتقال‌دهندهٔ عصبی « آرام‌کننده »، که بعد از فشارهای روحی موجب آرامش و خونسردی شما می‌شود. آدرنالین « انگیزه‌بخش » است و شما را تحریک می‌کند تا در مقابل فشار واکنش نشان دهید. دوپامین و نورآدرنالین انتقال‌دهنده‌های عصبی، ایجادکنندهٔ « حال خوب » هستند و باعث می‌شوند احساس پرانرژی بودن کنید و بتوانید روی خودتان کنترل داشته باشید. آندورفین‌ها باعث ایجاد شعف و نشاط در شما می‌شوند. سروتونین انتقال‌دهندهٔ عصبی « شادی‌بخش » است و حالات روحی شما را بهبود می‌بخشد و غم و اندوه را از بین می‌برد. اَسِتیل‌کولین انتقال‌دهندهٔ عصبی « مغزی » است و باعث بهبود حافظه و هوشیاری ذهنی می‌شود. این‌ها شش مجری اصلی ارکستر مغز و سیستم عصبی شما هستند.
احسان رضاپور

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۴۸ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۴۸ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد