بریده‌های کتاب نقشه مهربانی با همه جزئیات
کتاب نقشه مهربانی با همه جزئیات اثر ویل گلنون

کتاب نقشه مهربانی با همه جزئیات

اگر فکر می‌کنید برای مؤثر بودن خیلی کوچک هستید، هرگز با یک پشه در رختخواب نبوده‌اید. «بتی ریس»
هدی✌
«زمان می‌گذرد، زندگی رو به پایان است، بازیچه‌ها را فراموش کنید و زندگی کنید!»
هدی✌
درک اینکه دیگران نیز مانند ما نیازهایی دارند، از تنهایی رنج می‌برند، احساس ناامنی می‌کنند، نیازمند توجه و قدرشناسی‌اند، و این یعنی آنچه برای خود می‌پسندی برای دیگران هم بپسند.
هدی✌
«زمانی که نامزدم از من جدا می‌شد گفت که دیگر نمی‌تواند منفی‌نگری مرا تحمل کند. گفت که فقط خطاها را می‌بینی و متأسفانه می‌دانستم که حق با اوست. مدتی درباره این موضوع فکر کردم و راهی برای آن پیدا کردم؛ باید برای یک هفته هر چیز خوبی که می‌دیدم یا تجربه می‌کردم، یادداشت می‌کردم. چند روزی طول کشید تا به این تغییر رویه عادت کنم، اما بعد چیز عجیبی اتفاق افتاد. ناگهان چیزهای بیشتر و بیشتری کشف کردم، مثل این بود که دنیا در حال پاسخ دادن به تلاش‌های من بود - یکی از دوستان قدیمی‌ام تماسی غیرمنتظره گرفت، استاد بداخلاق فیزیک سر کلاس از من تعریف کرد، همه افراد دور و برم به من لبخند می‌زدند و مرا در مکالماتشان شرکت می‌دادند، کتابی را که فکر می‌کردم گم کرده‌ام پیدا کردم، حتی ناگهان هوا دلپذیرتر شد. این لیست به چهار صفحه رسید، می‌دانم که عجیب به نظر می‌رسد اما مطمئنم که چیزی در حال پاسخ دادن به این اشتیاق من برای یافتن خوبی‌ها بود.»
هدی✌
امروز از خود سؤال کنید که کجا می‌توانید خاری بچینید و یک گل سرخ بکارید.
هدی✌
در حرکت دایره وار افکار خود گم شویم و فراموش کنیم این اعمال ماست که همه چیز - حتی افکار ما - را به حرکت وا می دارد.
هدی✌
از آنجایی که با شاد کردن دیگران، شادی بیشتری نصیب خودمان می‌شود، باید بیش از توان خود به فکر خوشحال کردن دیگران باشیم. «النور روزولت»
هدی✌
ثروت حقیقی انسان، اعمال نیک او در این دنیاست. «محمد (ص)»
هدی✌
تا به حال دقت کرده‌اید وقتی به کسی حرف خوبی می‌زنید، چه اتفاقی می‌افتد -«چه پیراهن قشنگی»، «کار بزرگی کردی»، «ممنونم که به زندگی من قدم گذاشتی» - درست مثل این است که روی گیاه پژمرده‌ای آب پاشیده‌اید. مهم نیست که فرد شنونده در چه شرایطی است، بلافاصله سرحال می‌شود، چهره‌اش می‌درخشد و لبخندی روی لب‌هایش نقش می‌بندد، مثل اینکه باری به سنگینی وزن دنیا از روی دوشش برداشته شده است، حتی اگر شده برای یک لحظه.
هدی✌
اغلب ما تصویری از خود به این سو و آن سو می‌کشیم که دوست داریم آن گونه باشیم - کمی لاغرتر یا قوی‌تر، صبورتر و قابل اعتمادتر. اما تا زمانی که خواستن را متوقف و حرکتی را آغاز نکنیم، این که می‌خواهیم چگونه موجودی باشیم، هیچ معنایی ندارد.
هدی✌

حجم

۱۹۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۱۹۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۱۴,۷۵۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۲۷صفحه بعد