بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زیارت فاطمی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب زیارت فاطمی اثر محمدباقر انصاری

بریده‌هایی از کتاب زیارت فاطمی

امتیاز:
۵.۰از ۲ رأی
۵٫۰
(۲)
ما آمده‌ايم تا اعلان كنيم از دشمنان تو، از قاتلين محسنت، از شكنندگان قلب مقدس تو... بيزاريم، متنفريم، برائت می‌جوييم، و از شر آنان به خدا پناه می‌بريم. آمده‌ايم تا در خانه تو نمازی بخوانيم، و در پی آن دست به دعا برداريم و مانند تو دشمنانت را نفرين كنيم. به زيارتت آمده‌ايم تا بگوييم: ما همچنان به اميدِ منتقمِ تو نشسته‌ايم، و در روز داد خواهی قيامت همراهِ تو به درگاهِ الهی شكايتِ مظلوميتت را خواهيم برد، و عنايت خاص او را درباره تو كه حضرت «اَمَةُ اللّه‌» هستی به تماشا خواهيم نشست.
سیّد جواد
شنيده‌ايم كه در اوج غربت از آنان كه به زيارتت می‌آيند خرسند می‌شوی و به استقبالشان می‌آيی. چه افتخاری بالاتر از اينكه امان نامه از دست تو بگيريم، و خدا به دعای تو گناهانمان ببخشايد.
سیّد جواد
حضرت زهرا عليهاالسلام برای ما شيعيان هم مادر است و هم اميد شفاعت. در زيارات فاطمی 6 عبارت آمده كه اين معانی را می‌رساند: 1. اُمُّ اَحِبّائِكَ وَ اَصفِيائِكَ: مادر دوستان و برگزيدگانت. 2. اُمُّ المُؤمِنينِ: مادر مؤمنين. 3. سِيِّدَتُنا: بانوی ما. 4. مُبَشِّرَةُ الاَولِياءِ: بشارت دهنده دوستان. 5. مَولاتُنا: مولای ما. 6. المُشَفَّعَةُ فی شيعَةِ اَولادِهَا الطَّيِّبينَ: كسی كه شفاعت او درباره فرزندان پاكش پذيرفته می‌شود.
f_altaha
اگر قبر تو را گم كرده‌ايم، اما درِ سوخته را می‌شناسيم و تا پشت همان در به زيارت تو و محسنت می‌آييم. در حقيقت به عيادت پهلوی شكسته و سينه خونين و صورت كبود و تن مجروح تو آمده‌ايم، به ياد روزهايی كه هيچكس به ديدارت نيامد. آمده‌ايم تا جای ميخ داغِ در، و ديوارِ خونين، و هيزم‌های سوخته، و سند پاره فدك و گوشواره شكسته‌ات را ناباورانه با چشم خود ببينيم. آمده‌ايم تا صدای تازيانه و غلاف شمشير و لگد و سيلی و فريادهای دشمن را حيرت زده با گوش خود بشنويم.
f_altaha
ما آمده‌ايم تا اعلان كنيم از دشمنان تو، از قاتلين محسنت، از شكنندگان قلب مقدس تو... بيزاريم، متنفريم، برائت می‌جوييم، و از شر آنان به خدا پناه می‌بريم. آمده‌ايم تا در خانه تو نمازی بخوانيم، و در پی آن دست به دعا برداريم و مانند تو دشمنانت را نفرين كنيم.
f_altaha
16. اِنّی بَری‌ءٌ اِلَيكِ مِنهُم وَ مِن شيعَتِهِم:
f_altaha
محبت تو ای پاره تن رسول صلی‌الله‌عليه‌و‌آله، ما را به زيارتگاهِ ناپيدايت كشانده است. اگر قبر تو را گم كرده‌ايم، اما درِ سوخته را می‌شناسيم و تا پشت همان در به زيارت تو و محسنت می‌آييم. در حقيقت به عيادت پهلوی شكسته و سينه خونين و صورت كبود و تن مجروح تو آمده‌ايم، به ياد روزهايی كه هيچكس به ديدارت نيامد.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸

حجم

۶۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

حجم

۶۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد