بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پیوند فاطمی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب پیوند فاطمی اثر محمدرضا انصاری

بریده‌هایی از کتاب پیوند فاطمی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۱۱ رأی
۴٫۶
(۱۱)
پرسیدم: ای حبیبم جبرئیل، دومین برگزیده خدا کیست؟ گفت: «یا محمد، او برادر تو در دین و پسر عمویت در خویشاوندی است. او علی بن ابی‌طالب است».
پناه
تصمیم گرفت برای خواستگاری برود اما نه مانند همه! وضو گرفت. غسل کرد. دو رکعت نماز خواند. عبا بر دوش انداخت و حرکت کرد.
KissGod
مشکی کوچک. دیگ گِلی. ظرف مسی. کاسه شیر. آفتابه قیراندود. دو کوزه معمولی. یک کوزه سفالی بزرگ. یک کوزه سبز رنگ. الک. دو ظرف کوچک آب. دو آسیاب دستی. رو انداز پشمین. حصیر. فرشی از کتان. زیراندازی از پوست گوسفند. دو رختخواب. چهار بالش. چهار متکا. دو لباس پشمین. عطر. دو النگوی نقره. چادر. روسری. پیراهن. دستمال. حوله.
پناه
نادانی آمده بود تا با ثروتش پاسخ مثبت بگیرد! پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله با معجزه مشتی سنگ را جواهر کرد و فرمود: «آیا یکی پس از دیگری به شما نگفتم که ازدواج فاطمه به دست پروردگار اوست»؟! خوب می‌دانستند دختر رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله برای کیست: می‌پنداریم که خدا و رسولش فاطمه را برای همسری علی بن ابی‌طالب نگاه داشته‌اند! خبر از خواستگاران برای بانوی بانوان آوردند. فرمود: چگونه اینان همسر من خواهند شد در حالی که سالیان سال مشرک بوده‌اند؟! همسر من از نخستِ خلقت معصوم است.
پناه
روزهایی که فاطمه علیهاالسلام هنوز به دنیا نیامده بود و در رحم خدیجه با او سخن می‌گفت، بشارت دیگری برای پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله و خدیجه آمد: حورای انسیه برای تو متولد خواهد شد. پس نور را به ازدواج نور درآور: نور فاطمه و نور علی! من ازدواج آن دو را در آسمان به انجام رساندم و خمس زمین را مهریه‌اش قرار دادم. از آنان فرزندانی پاکیزه متولد خواهند شد که دو چراغ بهشت هستند: حسن و حسین.
پناه
جبرئیل عرض کرد: جهیزیه دخترت فاطمه برای خانه علی! پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله بار یکی از شتران را گشود: هزار کتاب که در هر کتاب هزار فضیلت از فضایل دامادش بود. از جمله: پروردگار هفتاد هزار دنیا خلق کرده که در هر دنیایی هفتاد هزار شهر است. در هر شهری هفتاد هزار مسجد است. در هر مسجدی هفتاد هزار محراب است. در هر محرابی امیرالمؤمنین نماز می‌خواند.
پناه
جبرئیل نزد من آمد و بشارت دو پسر برای شما را داد. سپس تسلیت شهادت یکی از آنها را گفت و خبر داد که او غریب و عطشان شهید خواهد شد. دخترم! آنان فرزندت را به طمع ریاست می‌کشند. اما یا علی، بدان شمشیری بر ایشان ظاهر خواهد گشت که هرگز غلاف نمی‌شود مگر به دست مهدی که از فرزندان توست! هر کس تو و فرزندانت را دوست بدارد مرا دوست داشته، و هر کس تو و فرزندانت را مبغوض بدارد با من دشمن است؛ و دشمن من، دشمن خداست و آتش سرانجام اوست.
مهدی فیروزان
اولین بشارت ازدواج فاطمه علیهاالسلام در شب معراج به پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله داده شد و خدا فرمود: یا محمد، من صدیق اکبر (امیرالمؤمنین علیه‌السلام) را از طینت تو خلق نمودم و او را وزیر تو و پدر دو نوه‌ات قرار دادم و بهترین زنان جهان را به ازدواج او درآوردم.
sadeghi
جبرئیل به آسمان بازگشت و با ورقی از حریر نازل شد: خداوند، مهریه فاطمه را شفاعت گناهکاران شیعیان پدرش قرار داد.
sadeghi
پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمود: یا علی، مهریه دخترم زهرا؟ دارایی‌اش را عرضه کرد: اسب و شتر و شمشیر و زره! اما فرمود: شمشیر و اسب برای جهاد در راه خدا و شتر برای سفر و آب دادن به نخل‌ها. اما هرگز به زره نیاز نداری. آن را بفروش. با تعجب پرسید: آن زره فقط پانصد درهم ارزش دارد!؟ فرمود: «یا علی، با همان فاطمه را به ازدواج تو در می‌آورم»
sadeghi

حجم

۶۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۶۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان