بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تیم‌های رویایی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب تیم‌های رویایی اثر شین اسنو

بریده‌هایی از کتاب تیم‌های رویایی

نویسنده:شین اسنو
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأی
۵٫۰
(۲)
ما به مخالفین، افشاگران، منتقدین و روشنفکرانِ افراطی نیاز داریم تا به ما کمک کرده از رخوت و خمودگی خارج شده و وارد منطقه احتمالات شویم؛ همچنین به رهبرانی نیاز داریم تا در این راه پشت‌وپناه آن‌ها باشند. این‌گونه می‌توانیم از بن‌بست‌ها بِرَهیم.
m.shaiesteh
. آن‌ها همان کاری را برای گروه‌های خموده انجام می‌دهند که بازی، برای گروه‌های آشفته و بی‌نظم انجام می‌دهد، ما را به منطقه مورد نظر سوق می‌دهند. می‌توانیم این فرایند را «تحریک» بنامیم.
m.shaiesteh
دیدگاه‌های دگراندیشانه که توسط اقلیتی از افراد مطرح می‌شود، باعث برانگیخته شدن شیوه‌هایی از تفکر می‌شود که روی‌هم‌رفته، به تصمیمات بهتر و حل بهتر مساله منجر می‌شود.»
m.shaiesteh
به‌مرور زمان دیگر از این‌که اسیر الگوهای اندیشه‌ورزیِ یکسانی شده باشیم کَکِمان هم نمی‌گزد. دنیای کسب‌وکار اغلب آن‌ها را «روش ایده‌آل» می‌نامد اما روانشناسان به‌درستی آن‌ها را «گروه‌اندیشی» می‌خوانند.
m.shaiesteh
. تعویض دیدگاه‌ها و سپس بحث بر روی ایده مخالف به این معنی بود که هیچ‌کدام از آن دو، مسائل را شخصی و حیثیتی نمی‌کردند.
m.shaiesteh
کاری که اورویل و ویلبر آن‌قدر بامهارت انجام می‌دادند، همان کاری که دایملر-کرایسلر انجام ندادند، این است که بین دو ایده تنش ایجاد می‌کردند تا خود را از «منطقه قابلِ پیش‌بینی» بیرون کشیده و وارد «منطقه احتمالات و غیرمنتظره‌ها» کنند.
m.shaiesteh
در ماه مِی سال ۱۹۹۸، کرایسلر، تولیدکننده آمریکایی اتومبیل‌های دوج و جیپ، اعلام کرد با شرکت دایملر-بنز، یکی از بهترین شرکت‌های تولیدی اروپا ادغام می‌شود. تصور می‌شد که کاراییِ بی‌رقیبِ کرایسلر به همراه قابلیت‌های نوآوری افسانه‌ای شرکت دایملر-بنز، ترکیبی بی‌نهایت موفق در صنعت خودرو به وجود می‌آورد. مجموعه ادغام‌شده دارای ارزش بازاری در حدود ۱۰۰ میلیارد دلار بود. ظرف سه سال، ارزشِ بازارِ دایملر-کرایسلر به ۴۵ میلیارد دلار سقوط کرد. در کمتر از ده سال پس از ادغام، دو شرکت از هم جدا شدند و یک شرکتِ سرمایه‌گذاریِ خصوصی، کرایسلر را به مبلغ ۶ میلیارد دلار خریداری کرد. بااین‌حال، آن‌ها موفق به احیای شرکت نشدند و کرایسلر کارش به اعلام ورشکستگی کشید.
m.shaiesteh
اطمینان حاصل کنید همه اعضای تیم از «قدرت‌های برتر» یا توانایی‌های منحصربه‌فرد یکدیگر اطلاع دارند.
m.shaiesteh
تیم‌های رویایی، خیلی خوب می‌دانند که این تنها راهِ تحقق موفقیت‌های بزرگ خواهد بود. آن‌ها در پی افرادی هستند که متفاوت از اعضای فعلی تیم می‌اندیشند و عمل می‌کنند.
m.shaiesteh
پشتِ این اعجاز، علم نهفته است. تیم‌های رویایی همین‌جور بی‌ضابطه و بی‌نظم به وجود نمی‌آیند. این تیم‌ها نتیجه تعاملات ظریفی هستند که چندان هم مشهود و عیان نیستند
m.shaiesteh

حجم

۳۰٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۴ صفحه

حجم

۳۰٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۴ صفحه

قیمت:
۱,۰۰۰
تومان