بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تربیت جنسی نوجوانان؛ کتاب دختران | طاقچه
کتاب تربیت جنسی نوجوانان؛ کتاب دختران اثر مژگان  کلهر

بریده‌هایی از کتاب تربیت جنسی نوجوانان؛ کتاب دختران

۴٫۷
(۱۳)
بیشتر معتادهای جنسی و سوءاستفاده کننده‌های جنسی قربانیان خودشان را از راه‌اینترنت پیدا می‌کنند.
شمع'
خوشبختی چیست؟ خوشبختی یعنی پیدا کردن کسانی که حضورشان بتواند ترشح هورمون‌های درونی ما را به خوبی تنظیم کند و ما از بودن در کنار آن‌ها لذت ببریم. این اساس زندگی اجتماعی است. تماس با کسانی که آن‌ها را دوست داریم، باعث می‌شود سطح بعضی از هورمون‌ها در بدن ما افزایش پیدا کند.
شمع'
کتاب‌ها و متون درسی مدارس هم در گسترش و تقویت نقش‌های جنسیتی یک جامعه نقش مهمی را به عهده دارند. در خیلی از کتاب‌ها نقش زن‌ها بیشتر حمایت کننده، وابسته، عاطفی و مادرانه است و حتی تنوع شغلی‌شان هم نسبت به مردها خیلی کمتر است.
شمع'
وقتی در جامعه صفت‌های مردانه نشان دهندهٔ قدرت و موفقیت باشند، آن وقت مردانگی نوعی برتری به حساب می‌آید؛ آن‌قدر که "نامرد" نوعی بی‌احترامی است و "خودش صد تا مرد" است و "قول مردانه" حتی بین زن‌ها هم تعریف و تحسین به حساب می‌آید و همین مسئله، تضاد دیگری را برای هر دو جنس به وجود می آورد.
شمع'
دخترها هم در سن نوجوانی نیاز دارند استقلال پیدا کنند و قاطع باشند در حالی که در جامعه به‌این رفتار، رفتار مردانه می‌گویند و این برخلاف الگوی ملایمت، اطاعت و ظرافت زنانه است.
شمع'
" اعتمادبه‌نفس احساسی است بالاتر از چیزی که می‌دانیم و کاری که انجام می‌دهیم.
شمع'
در را روی غریبه‌ها باز نکن.
شمع'
ویژگی‌های آزاردهندگان حسادت، کنترل و دخالت بیش از حد در کارهای طرف مقابل، شکستن تعهدات و مخفی کردن کارهای خود از طرف مقابل، بی‌محبتی و بی‌احترامی، تغییر روحیهٔ فرد به‌طور ناگهانی، توقعات خیلی زیاد و مجبور کردن فرد به انجام آن‌ها، حساسیت بیش از حد به خصوص نسبت به انتقاد، بی‌رحمی با کودکان و حیوانات، از جمله خصوصیاتی هستند که وجود تعدادی از آن‌ها در فرد پیش‌بینی می‌کند که امکان دارد او آزار دهنده باشد.
شمع'
هورمون دیگری که شاید کمی عجیب باشد، "آنتی دیورتیک" است که در حالت عادی  روی فعالیت‌های کلیه اثر دارد ولی در دوران عشق باعث به وجودآمدن حس ایثار در فرد می‌شود.
شمع'
در حقیقت وقتی در سن ۱۶ تا ۱۸ سالگی ظاهراً تن به عشق می‌دهی، در اصل می‌خواهی با ازدواجت به آزادی خاصی برسی که یکی از نیازهای مهم دوران نوجوانی به حساب می‌آید. در این سن اگر دخترباشی، برای اینکه آزادی خودت را ثابت کنی با هر کاری که تا به حال به اجبارآن را انجام داده‌ای مخالفت می‌کنی و اگر شرایط این آزادی را به تو ندهد، یکی از راه‌هایی که برای فرار انتخاب می‌کنی، ازدواج است.
ALI

حجم

۴۸۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۴۸۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد