بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هدیه | طاقچه
کتاب هدیه اثر اسپنسر جانسون

بریده‌هایی از کتاب هدیه

انتشارات:شادن پژواک
امتیاز:
۴.۲از ۱۲ رأی
۴٫۲
(۱۲)
مرد جوان زمانی را به یاد آورد که با پیرمرد در مورد دورانی حرف زده بود که چمن‌زنی می‌کرد. به یادش می‌آمد که هنگامِ چمن‌زنی تمرکزِ کامل داشت و نمی‌گذاشت که چیزی حواسش را پرت کند. "وقتی کاملا درگیرِ کاری که انجام می‌دهی شوی؛ ذهنت به جاهای دیگر نمی‌رود. از زندگی لذت می‌بری و احساسِ شادیِ بیشتری می‌کنی و تحتِ تاثیرِ کارت قرار می‌گیری. تو در آن لحظه فقط به آن چیزی که در حالِ شکل گیری است فکر می‌کنی. و متمرکز شدن روی کار باعثِ موفقیتت نیز خواهد شد." او متوجه شد که خیلی وقت است چنین احساسی را تجربه نکرده است. زمانِ زیادی را صرفِ ناراحتی و غبطه خوردن برای گذشته و یا نگرانی برای آینده کرده بود.
مادربزرگ علی💝
"افرادی که عملکردشان خوب است، در هر صورت و در هر شرایطی به روی کارشان تمرکز می‌کنند و آن را به خوبی انجام می‌دهند. آن‌ها هم همانندِ دیگران مرتکبِ اشتباهاتی می‌شوند، فقط فرقشان این است که آنها از این اشتباهات درس می‌گیرند، آنها را رها می‌کنند و به مسیرشان ادامه می‌دهند. و خیلی در موردِ شرایط بد و غلط صحبت نمی‌کنند."
شهرزاد
حتی در لحظاتِ بسیار سخت، وقتی در لحظه به روی اینکه چه چیزی دُرست و خوب است متمرکز شوی، امروزت را شادتر می‌کند. و به تو انرژی و اعتمادبه نفسی را که به آن احتیاج داری می‌دهد تا راحت‌تر با مشکلات روبرو شوی.
zara_nf
بر روی هرچه که فقط همان لحظه در حالِ وقوع است متمرکز شوید. شکرگزار و قدردانِ هرچیزی که در موقعیت دُرست است باشید و آن را گسترش دهید. به هر چیزی که در آن لحظه مهم است توجه کنید.
شهرزاد
وقتی من درموقعیتِ بد هستم، اغلب روی اشتباهات متمرکز می‌شوم که اینکار من را ناامید و دلسرد می‌کند." "بسیاری از مردم اینگونه هستند. در واقعیت، اکثرِ موقعیت‌ها تلفیقی از خوبی و بدی، درست و غلط هستند. بستگی دارد که که به آن چطور نگاه کنی. "هر چه بیشتر روی اینکه چه چیزی درست و خوب است متمرکز شوی، در امروزت انسانِ موثرتر، در نتیجه موفق‌تری می‌شوی.
شهرزاد
"پس، در زمانِ حال بودن به این معنی است که روی ماهیتِ آن لحظه متمرکز شویم. مرد جوان ادامه داد:"و همچنین به این معنی است که ببینیم، چه چیزی در آن لحظه خوب و درست است."
شهرزاد
حتی در لحظاتِ بسیار سخت، وقتی در لحظه به روی اینکه چه چیزی دُرست و خوب است متمرکز شوی، امروزت را شادتر می‌کند. و به تو انرژی و اعتمادبه نفسی را که به آن احتیاج داری می‌دهد تا راحت‌تر با مشکلات روبرو شوی.
شهرزاد
متوجه شدم که در زمانِ حال بودن به این معنی است که رویِ وقایعی که در همان لحظه در حالِ روی دادن هستند متمرکز شویم.
شهرزاد
چگونه روشِ هدیه قرار است جواب دهد در صورتیکه در شرایطی قرار داری که موقعیتش به راحتی و آرامیِ کلبهٔ درونِ کوه نیست؟ اینکه در شرایطِ خوب از هدیهٔ زمانِ حال بودن استفاده کنی یک چیز است، و اینکه در شرایطِ بد با آن مواجه شوی و سعی کنی آن را حفظ کنی چیزِ دیگریست. پس به راستی چگونه از هدیهٔ در زمانِ حال بودن می‌توان لذت بُرد؟
شهرزاد
وقتی برای آن روز آماده شد، فقط به روی آن روز تمرکز کرده بود و از اینکه می‌دید آنقدر پرانرژی است حیرت زده شده بود. او یادداشتی از کارهایی که می‌خواست انجام بدهد تهیه کرد تا روزی که به سرکار رفت به آنها بپردازد. از اینکه بیشتر مجذوبِ کارش شده بود خوشحال بود. آن روزش به طرز شگفت‌انگیزی متفاوت شده بود!
شهرزاد

حجم

۵۵٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۸۷ صفحه

حجم

۵۵٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۸۷ صفحه

قیمت:
۱۷,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد