بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب عطش | صفحه ۴۴ | طاقچه
کتاب عطش اثر هیات تحریریه موسسه فرهنگی مطالعاتی شمس الشموس

بریده‌هایی از کتاب عطش

۴٫۶
(۱۱۷)
راه باریک است و شب تاریک و چاه از حد فزون
Ali Tajaddod
آری، ناشئه لیل بهترین دلیل خلوص در دوستی و أشَدُّ وَطْئاً است و او آنچه از شب‌ها و سحرها در درون سینه متلاطم دارد این‌گونه به علامه طباطبایی منتقل می‌کند: «پسرم دنیا می‌خواهی نمازشب، آخرت می‌خواهی نمازشب.»
sajjad mousavi mehr
شما چه می‌کنید که هر وقت می‌خواهید، این‌قدر راحت بیدار می‌شوید؟ آیه آخر سورهٔ کهف را می‌خوانید؟! جواب می‌شنود: «نه، بیدار می‌شوم چون باید بیدار شوم.» آن شوق و آن افروختگی درون مگر برای او آرامش و خوابی باقی گذاشته است؟! قرار و خواب ز حافظ طمع مدار ای دوست قرار چیست، صبوری کدام، خواب کجا؟
sajjad mousavi mehr
برای دیگران بیان کند این است: «اگر نماز را تحفظ کردید همه چیزتان محفوظ می‌ماند.»
sajjad mousavi mehr
”اللهم اجعلنی فی دِرعَک الحصینهٔ التی تجعلُ فیها من تشاء“ (بار پروردگارا! مرا در حصن و پناهگاه خود و در جوشن و زره محکمت قرار بده که در آن هرکس را که بخواهی قرار می‌دهی) تا گشایش یابد.»
کاربر ۲۸۶۹۵۱۱
«اللهم ارزقنی حُبَّک و حُبَ ما تُحِبُّه، ُ و حُبَّ مَن یحِبُّک، و العَمَلَ الَّذی یبَلِّغُنی إِلی حُبِّک وَ اجعَل حُبَّک أحَبَّ الأشیاءَ إلَی»
کاربر ۲۸۶۹۵۱۱
علامه انصاری لاهیجی روزی از ایشان پرسیدند که در مواقع اضطرار و گرفتاری چه در امور دنیوی و یا در امور اخروی و بن‌بست کارها به چه ذکری مشغول شویم تا گشایش یابد؟ در جواب فرمودند: «پس از ۵ بار صلوات و قرائت آیۀ‌الکرسی در دل خود بدون آوردن به زبان بسیار بگو: ”اللهم اجعلنی فی دِرعَک الحصینهٔ التی تجعلُ فیها من تشاء“ (بار پروردگارا! مرا در حصن و پناهگاه خود و در جوشن و زره محکمت قرار بده که در آن هرکس را که بخواهی قرار می‌دهی) تا گشایش یابد.»
اطلس

حجم

۸۷۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۵۲۸ صفحه

حجم

۸۷۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۵۲۸ صفحه

قیمت:
۱۱۸,۰۰۰
۵۹,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۴۳
۴۴
صفحه بعد