بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب گاوها و خرس‌ها | طاقچه
کتاب گاوها و خرس‌ها اثر سلمان امین

بریده‌هایی از کتاب گاوها و خرس‌ها

نویسنده:سلمان امین
امتیاز:
۳.۰از ۱۲ رأی
۳٫۰
(۱۲)
کسانی که با ناکامی به فعالیت خود ادامه می‌دهند، هنگام بروز خطاها و اشتباهات، خود را سرزنش می‌کنند. آن‌ها خود را سرزنش می‌کنند، چون هیچ‌گاه نمی‌توانند ضرر را جزء جدایی‌ناپذیر این حرفه بدانند. آن‌ها ضرر را معلول یک اشتباه می‌دانند و درنتیجه سود را حاصل تصمیمی منطقی و صحیح که با درایت شخصی اتخاذ کرده‌اند به حساب می‌آورند.
mr_salarkhan
این بازار برای دانشمندان و محققان و پژوهشگران ساخته نشده است. اگر قصد کسب درآمد از این حرفه را دارید، سیستمی را پایه‌ریزی کنید و تحت هر شرایطی پای آن بایستید. موفقیتْ آن‌سوی عمل به این توصیهٔ ساده است.
mr_salarkhan
درطول این سال‌ها، اگر تنها یک راه برای پیروزی در بازار شناخته باشم، همین نگاه خشک، مکانیکی و درعین‌حال هوشمندانه به بازار است. سعی نکنید به بازار دستور بدهید یا اینکه توقعات و انتظارات خود از آن را سیاهه کنید. قبوض پرداخت‌نشده یا بدهکاری‌های شما برای بازار مهم نیستند. بازار بی‌قیدانه و غیرمسئولانه هر روز به حرکات بی‌منطق خود ادامه می‌دهد و از این بابت از هیچ‌کس دستور نمی‌گیرد. به‌جای اینکه بکوشید بازار را تحت سیطرهٔ خود دربیاورید، تلاش کنید برخوردهای خود را هدفمند کنید. به قیمت‌ها نگویید به کدام نقطه بروند، بلکه ببینید اگر به آن نقطه رسیدند، چه‌کار خواهید کرد. سعی نکنید به‌زور و با تقلا بر گردهٔ بازار سوار شوید. کاری که باید بکنید این است که با برنامه‌ای دقیق و نظمی ارتشی با نمودارها روبه‌رو شوید و هرجا لازم بود دست به خریدوفروش بزنید.
shoeib yousefi
مغزهای پر و جیب‌های خالی؛ این صفتِ بیشتر افراد شکست‌خورده‌ای است که تاکنون در بازار بورس دیده‌ام. این همان تفاوت بنیادینی است که من همیشه بین این حرفه با مشاغل دیگر قائلم. در بیشتر مشاغل، بیشتردانستنْ یا به‌طور حتم به یاری فعالان آن رشته خواهد آمد و بهره‌وری کار را افزایش خواهد داد یا در بدترین حالت هیچ اشکال و مزاحمتی در روند کای ایجاد نخواهد کرد. اما حساب این بازار را از این دسته مشاغل جدا کنید. در اینجا باید هرچه سبک‌بارتر حرکت کنید. دانسته‌ها در این بازار لنگه‌کفش‌هایی نیستند که در بیابان غنیمت باشند. در این حرفه، هرچیزی که خار آید لزوماً روزی به کار نخواهد آمد.
shoeib yousefi

حجم

۳۱۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۳۱۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد