بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب منحنی خلاقیت | صفحه ۱۰ | طاقچه
کتاب منحنی خلاقیت اثر الن گنت

بریده‌هایی از کتاب منحنی خلاقیت

نویسنده:الن گنت
مترجم:هما قناد
امتیاز:
۳.۷از ۳۴ رأی
۳٫۷
(۳۴)
وقتی از خواب بیدار می‌شویم، می‌دویم یا دوش می‌گیریم، اغلب چیزی را تجربه می‌کنیم که حسی شبیه‌به «نبوغ زودگذر» دارد. معمولاً در این موقعیت‌ها مغزمان غرق در افکار مختلف نیست و درنتیجه چیزی را تجربه می‌کنیم که مثل نوعی الهام ناگهانی به نظر می‌رسد. اما اگر راستش را بخواهید، درواقع نتیجهٔ خالی‌شدنِ مغز از آشفتگیِ افکارِ نیم‌کرهٔ چپ است که به افکار نیم‌کرهٔ راست اجازهٔ بروز می‌دهد.
محسن
نیم‌کرهٔ راست مغز ما جایی است که بیشتر، معانیِ استعاری را در آن ذخیره می‌کنیم. تحقیقات نشان می‌دهند نیم‌کرهٔ راست مغز ما زمانی‌که لطیفه‌ای را می‌شنویم که با انواع ایهام سروکار دارد یا وقتی سعی می‌کنیم معنای استعاره‌ای را بفهمیم، فعال می‌شود. نیم‌کرهٔ راست از طریق یافتن ارتباط میان مفاهیم متفاوت و مشترکاتِ پنهانی، مسائل را پردازش می‌کند. این فرایند ناخودآگاه اتفاق می‌افتد؛ به این معنا که ما نمی‌دانیم نیم‌کرهٔ راستمان چه زمانی مشغول‌به‌کار و در جست‌وجوی این ارتباط‌هاست. گاهی خیلی سریع عمل می‌کند، مثل وقتی برنامهٔ کوتاهِ یک طنزپرداز را تماشا می‌کنیم و به‌طور ناخودآگاه می‌دانیم چرا خنده‌دار است یا نیست.
محسن
کریستی نوردیلم، پژوهشگر تبلیغات، تأثیر آن را بر تبلیغات بررسی کرده. او متوجه شد که اگر یک آگهیِ چاپی به‌طور مکرر ویژگی‌ای کوچک یا سطحی را به نمایش بگذارد ـ‌پس‌زمینه، نوشته یا آرم‌ـ مردم هر بار که محصولِ موردنظر را ببینند، بیشتر از آن خوششان می‌آید. به همین دلیل است که بازاریاب‌ها رنگ آرم و نام تجاری را در ایجاد رغبت و تمایل در مشتری و حفظ آن ضروری می‌دانند. این چیزهای کوچک، پردازشِ تبلیغاتی را که هر روز می‌بینیم برای مغز بسیار آسان‌تر می‌کنند؛ و ما راحتیِ پردازشِ مغز را معمولاً، به‌غلط، دوست‌داشتن آن خمیردندان، افترشیو یا شرکت بیمه فرض می‌کنیم.
محسن
«دوپامین ارتباط چندانی با لذتِ ناشی از مصرفِ یک چیز ندارد، بلکه به انگیزهٔ به‌دست‌آوردنِ پاداش درقبال مصرف یک چیز مربوط است.»
محسن
بین آشناییِ افراد با یک چیز و اینکه آن چیز چقدر در نظرشان مثبت است و چقدر دوستش دارند، رابطه‌ای خطی وجود دارد.
محسن
بازاریابی باید خلاقانه‌ترین قسمت کسب‌وکار باشد.
محسن
«اصالت، تازگی ادراک و توانایی تفکر متفاوت به‌نوبهٔ خود و به‌عنوان ویژگی‌های فردی مطلوب‌اند، اما بدون شناخت عمومیْ خلاقیت و نبوغی شکل نمی‌دهند.»
Elaheh
نبوغ شاید خیلی فراتر از برچسبی عینی باشد. برای اینکه کسی به‌عنوان نابغهٔ خلاق شناخته شود، اکثریت باید نوآوریِ او را بپذیرند. رمان‌نویسی که کتابی جذاب می‌نویسد اما قادر به انتشار آن نیست، در تاریخ ماندگار نمی‌شود. دانشمند متواضعی که خود را به عموم مردم معرفی نمی‌کند، خیلی زود به دست فراموشی سپرده خواهد شد.
صبا بانو:)

حجم

۶۴۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۶۴۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۹
۱۰
صفحه بعد