بریده‌های کتاب کلاه‌پوستی‌ها
کتاب کلاه‌پوستی‌ها اثر سیدمیثم موسویان

کتاب کلاه‌پوستی‌ها

انتشارات:نشر صاد
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۱۲ رأیخواندن نظرات
من فکر می‌کنم که هرکسی به‌اندازه‌ای که توی دنیا سختی می‌کشد، از دنیا چیز یاد می‌گیرد.
کاربر ۱۳۶۲۷۶۴
سفرکردن تنهایی، آخر بدبختی و غربت است.
نسرین
قبلاً فکر می‌کردم مسافرت یک چیزی است که آدم از شوقش دیوانه شود. اما حالا داشتم کم‌کم به این پی می‌بردم که این دنیا چیزی ندارد که وقتی تجربه‌اش نصیبت شود، خیلی‌خیلی آدم را شیفته کند.
نسرین
آدم در هروقت از زندگی‌اش، چیزی دارد که خودش را اذیت کند.
کاربر ۱۳۶۲۷۶۴
_ بدبخت، می‌دانی رسالهٔ خمینی اعدام دارد؟ من سرم را تکان دادم. گفت: _ من که می‌دانم این‌ها همه از مدنی آب می‌خورد. غرب کشور را شورانده و هیچ کاریش هم نمی‌شود کرد. بهش بگوییم احوالت، حکیم از عراق، آن یکی از همدان، این یکی از مشهد و کافی از تهران، همه توی بوغشان داد می‌زنند که آی، پسر فاطمهٔ زهرا دستگیر شده.
نسرین
اگر حکومت پهلوی از اسرائیل حمایت نمی‌کرد، تو جنگ شش‌روزه، اعراب از اسرائیل شکست نمی‌خوردند. وقتی همهٔ مسلمان‌ها نفت به اسرائیل نمی‌فروختند، شاه ما فروخت و اسرائیل سرپا ماند و همه را شکست داد. هواپیماهای اسرائیلی اینجا بنزین می‌زدند و توی صحرای سینا، مسلمان‌ها را تارومار کردند.
نسرین
گوگانی ملّایی بود که برعکس سیّدمدنی، پارچهٔ سفید به سرش می‌بست. من شنیده بودم ملّاهایی که پارچهٔ سفید به سر می‌بندند، فقط آخوندند و بهشان می‌گویند شیخ و به آن‌یکی‌ها که مثل سیّدمدنی پارچهٔ سیاه به سر می‌بندند، می‌گویند سیّد.
نسرین
«اگر انسان از چیزی بترسد و خودش را از آن ترس به خدا بسپارد، خدا او را از آن ترس کفایت می‌کند.»
کاربر ۱۳۶۲۷۶۴
علت اینکه همان‌طور ایستاده بودم و نگاه می‌کردم، این بود که سعی می‌کردم خودم را جای او تجسم کنم و اینکه بفهمم چطور می‌شود دو چیز متفاوت، نترسیدن و ترس را با هم یکجا جمع کرد. منظورم این است که من در هرکسی یا ترس را دیده‌ام یا نترسی را. بابا یا نترس است؛ وقتی جلوی من است یا ترسیده، وقتی جلوی سروان مجیدی ایستاده. اما سیّدمدنی جلوی قبله، هم به‌شدت ترسیده بود و هم به‌شدت نترس بود و آرامش داشت.
کاربر ۱۳۶۲۷۶۴
از اوّل دی‌ماه، تقریباً حکومت توی همدان ساقط شده است و همه‌چیز در دست سیّدمدنی می‌چرخد. او از این مسئله متعجّب بود که چطور یک نفر بتواند یک شهر را از دست حکومت خارج کند و خودش آن را بدون مشکل بچرخاند. چطور ممکن است در این قیام‌ها، دزدها نتوانند اموال مردم را غارت و قاتل‌ها نتوانند با دشمنشان تسویه کنند. حرف خسرو این بود که تقریباً با دادوفریاد همراه شد: _ چه‌جوریه که ناامنی نشده؟
نسرین

حجم

۱۰۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱۰۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد