بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سم‌زدایی دیجیتال | طاقچه
کتاب سم‌زدایی دیجیتال اثر دیمون زاهاریادس

بریده‌هایی از کتاب سم‌زدایی دیجیتال

امتیاز:
۴.۲از ۵ رأی
۴٫۲
(۵)
متأسفانه هر بار که این اعتیاد را ارضا می‌کنیم، آن را تقویت خواهیم کرد.
Amir Mahdi
پیامک‌ها، ایمیل‌ها، مطالب جدید شبکه‌های اجتماعی، بازی‌های کامپیوتری، ویدئوهای یوتیوب و عناوین دائماً متغیر که از چرخهٔ دقیقه‌ای اخبار در دنیای امروز ناشی می‌شوند، نیازمند توجه ما هستند. بدین ترتیب، آن‌ها جریان کاری ما را مختل کرده و تمرکزمان را نابود می‌کنند. زمانی که نمی‌توانید تمرکز کنید، خلاقیت دشوار می‌شود. وقتی که هر دقیقه از هر روز را تحت بمباران رسانه‌های دیجیتال قرار دارید، به‌سختی می‌توان ایده‌های خلاقانه مطرح نمود.
میم مهاجر
خاموش کردن هشدارهای گوشی کافی نیست. حتی خاموش کردن گوشی هم کفایت نمی‌کند. باید آن را جایی دور از تیررس چشم قرار دهید و امیدوار باشید که از ذهنتان بیرون برود.
احسان
مطالعات نشان داده‌اند که قرار گرفتن مداوم در معرض اینترنت می‌تواند به وضعیت احساسی شما تاثیر بگذارد. بدین ترتیب تنها و افسرده خواهید شد که هر دو میزان استرس را بالا می‌برند.
احسان
افرادی که به گوشی‌ها و سایر گجت‌هایشان معتاد شده‌اند، معمولاً دایره و بازهٔ زمانی توجه پایین‌تری دارند. آن‌ها در برابر انحرافات آسیب‌پذیر بوده و قابلیت تمرکزشان معیوب‌تر هم شده است.
احسان
گر برای چیزی زمان‌بندی کنید، بهتر می‌توانید آن را پیگیری کنید. به‌صورت طبیعی به آن فعالیت اولویت بالایی را اختصاص خواهید داد.
Amir Mahdi
یکی از اولین مسائلی که پس از تکمیل سم‌زدایی دیجیتال متوجه خواهید شد، افزایش قدرت تمرکزتان است. متوجه می‌شوید هشدارهای اندکی هستند که نیاز به توجه آنی شما داشته باشند. بدین ترتیب هر بار که گوشی زنگ می‌خورد یا می‌لرزد، عجلهٔ کمتری برای پرش روی گوشی خواهید داشت. لذت جدایی از دستگاه‌ها در این است که اتصال دائم و سراسری به اینترنت که موجب تشدید اعتیادتان می‌شود را قطع می‌کنید. منبع عادت خود را قطع می‌کنید.
میم مهاجر
تصویر منفی از خود باعث می‌شود فرد فناوری را مایهٔ تسکین و آرامش خود ببیند که همین امر مشکل اعتمادبه‌نفس پایین را تشدید می‌کند.
Amir Mahdi
اگر احساس تنهایی می‌کنید، امکان دارد وابستگی به گوشی و سایر دستگاه‌هایتان عامل این امر باشد.
Amir Mahdi
کنترل رفتار معتادگونه یک پروسهٔ جاری است. همانند یک معتاد به الکل که باید هوشیار باشد تا دوباره اعتیادش برگشت نکند و سرسپردهٔ آژیر فراخوان بطری نشود. باید زمانی که تحت افسون فناوری قرار گرفتید، هشیاری و مراقبت خود را حفظ کنید.
میم مهاجر

حجم

۱۱۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

حجم

۱۱۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
۱۱,۲۵۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد