بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ایسم | طاقچه
کتاب ایسم اثر ارسطو خوش‌حساب

بریده‌هایی از کتاب ایسم

۳٫۵
(۱۳)
به هر آنچه ما تفکر می‌کنیم، پیش‌تر فکر شده است و آنرا که ما می‌پنداریم پیش‌تر پنداشته شده است
محمد دانشجو
به طور کلی پراگما (pragma) یک واژه یونانی به معنی کار یا کار و عمل سودمند است. پراگماتیسم یا عمل‌گرایی نیز فلسفه ای است که در پاسخ این پرسش که معیار حقیقی بودن یک قضیه چیست؟ می‌گوید سودمندی در عمل و اصل پراگماتیسم این است که هر چیزی که در عمل شایع خوبی را به دنبال داشته باشد خوب است.
esrafil aslani
احزاب سیاسی تمامیت‌خواه، برنامه‌های خردگرایانه را که اوضاع موجود را واقع‌بینانه ولی انتقادی می‌نگرند طرد می‌کنند و برنامه‌های خردستیز ایدئولوژیک را جانشین آن‌ها می‌سازند. در این برنامه‌ها ایمان جانشین خرد و عهد و پیمان‌های زورمدارانه جانشین دانش و سنجش شده است
fatemehs
منظور از فاشیسم، آموزهٔ حکومتی است که به‌وسیلهٔ قدرت مسلط موسولینی بر ایتالیا حاکم شد و در فاصلهٔ سال‌های ۱۹۲۲ تا ۱۹۴۵ میلادی دوام آورد. فاشیسم از واژهٔ fascio ایتالیایی که معنای گروه و دسته را می‌دهد گرفته شده است و به کنایه به چوب‌دستی و عصای امپراتوران روم هم اطلاق می‌شد. این کنایه از ۱۹۱۸ م به بعد سمبل جنبش قرار گرفت و به فاشیسم معروف شد. اما ناسیونال سوسیالیسم یا به تعبیر اولیه و دقیق‌تر، حزب کارگری ناسیونال سوسیال آلمان که به شکل مختصر آن "نازیسم"شهرت دارد، حزبی بود که هیتلر در رأس آن قدرت را به دست آورد و در سال‌های ۱۹۳۳ -۱۹۴۵ م حکومت کرد.
esrafil aslani

حجم

۱۴۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

حجم

۱۴۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد