بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کلیدهای رفتار با کودک سرسخت | طاقچه
کتاب کلیدهای رفتار با کودک سرسخت اثر رابرت مکنزی

بریده‌هایی از کتاب کلیدهای رفتار با کودک سرسخت

۳٫۴
(۹)
پدر و مادرهایی که زیادی به کلام تکیه می‌کنند، در فرایند یاددهی و یادگیری نیز دچار شکست می‌شوند. آن‌ها کلام خود را با عمل اشتباه می‌گیرند و نمی‌فهمند چرا پیامشان منتقل نمی‌شود.
فکور
باور نهفته این است که کودکان بهترین یادگیری را هنگامی دارند که اجازه یابند و تشویق شوند پیامدهای انتخاب‌ها و رفتار خود را تجربه کنند. کودکان تشویق می‌شوند که انتخاب کنند، نتیجه انتخاب‌هایشان را تجربه کنند و از انتخاب‌های خود یاد بگیرند.
آیدا
وقتی کلام ما با رفتارمان هماهنگ نیست یا وقتی کلام و رفتار ما نامؤثر هستند، فرایند یادگیری و یاددهی چه ساده شکست می‌خورد
آیدا
نگرش مساوات‌طلبانه یک روش برنده ـ برنده حل مسئله است که محکم بودن را با احترام ترکیب می‌کند و همه اهداف پایه‌ای، تربیتی ما را برآورده می‌سازد.
آیدا
پدر و مادرهایی که نگرش تنبیهی را به‌کار می‌گیرند، بیشتر خود را در قالب کارآگاه پلیس، قاضی، زندانبان، داور و مأمور ناظر می‌بینند. آن‌ها بدرفتاری را بررسی می‌کنند، تقصیر را مشخص می‌کنند، سرزنش می‌کنند و مجازات‌هایی را تحمیل می‌کنند که معمولا سختگیرانه و طولانی است.
آیدا
بیشتر پدر و مادرها درمورد یاددهی قوانین، در نقطه‌ای روی پیوستار نگرش‌ها عمل می‌کنند. در یک سر، نگرش استبدادی یا تنبیهی قرار دارد. حدها محکم هستند، اما روش‌ها چندان محترمانه نیستند. در یک سر دیگر، نگرش آسان‌گیرانه قرار دارد. روش‌ها محترمانه هستند، اما حدها چندان محکم نیستند. برخی نگرش درهم را به‌کار می‌گیرند و تا اندازه‌ای از هر دو سر پیوستار استفاده می‌کنند. برخی دیگر نیز توانسته‌اند تعادلی میان این دو سر ایجاد کنند و نگرشی را به‌کار می‌گیرند که هم محترمانه است و هم محکم
آیدا

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۹۶,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد