بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ادبیات علیه استبداد | طاقچه
کتاب ادبیات علیه استبداد اثر پیتر فین

بریده‌هایی از کتاب ادبیات علیه استبداد

انتشارات:نشر ثالث
امتیاز:
۴.۴از ۱۴ رأی
۴٫۴
(۱۴)
کنگره فعالیت‌هایی مثل انتشار کتاب در کشورهای کمونیستی را بی‌فایده می‌دانست و حاضر نبود برای این کار هیچ پولی در اختیار وزارت امورخارجه یا هیچ سازمان دولتی دیگری قرار بدهد. اما بودجه سیا محرمانه بود و برای کاری که یک بُعد فرهنگی هم دارد. مدیران سیا معتقد بودند میلیون‌ها دلاری که سالانه خرج می‌شد، حامی فعالیت‌هایی بود که «تنوع و تفرق اندیشه‌ها و مفهوم پرس‌وجوی آزادانه را نشان می‌داد. به این ترتیب موارد بسیاری پیش می‌آمد که سیا از سازمان‌هایی حمایت مالی مخفیانه می‌کرد که اعضا و نمایندگان آن سازمان‌ها هیچ همسویی فکری‌ای با سیاست‌های دولت آمریکا نداشتند. و نهایتآ این دیدگاه کاملا فرهیخته (در سیا) جا افتاد که بیان عمومی اندیشه‌های متفاوت سلاح بالقوه قدرتمندی علیه نظام یکسان‌گرا و یکپارچه‌گرای کمونیستی است.»
esrafil aslani
«در هر نسلی باید یک احمقی وجود داشته باشد تا حقایقی را که می‌بیند به صدای بلند بر زبان بیاورد.»
yazdaan
هر هنرمندی به نوعی یک آنارشیست است و باید هنرمند را به خاطر خیلی از خطاهایش بخشید.»
yazdaan
«فقط یک آدم دیوانه چنین کاری می‌کند، و من مطمئن نیستم که برقی از جنون در چشم‌هایش وجود نداشته باشد.»
yazdaan
دکتر ژیواگو اثری مجادله‌ای نیست، به اتحاد شوروی حمله‌ای نمی‌کند، و نیز هیچ دفاعی از هیچ نظام سیاسی دیگری نمی‌کند. قدرت رمان در ستایشی است که از فردیت انسان می‌کند. به عبارت دیگر جوهره فردی جان‌مایه رمان و مهم‌ترین خصوصیت آن است. کتاب بازتاب آرزوهای نویسنده برای یافتنِ مقداری همصحبتی با کره خاکی، یافتن مقداری حقیقت در زندگی و یافتن مقداری عشق است. او، مثل داستایفسکی، می‌خواست با گذشته تصفیه حسابی بکند و این دوره از تاریخ روسیه را از طریق «پایبندی به حقیقت شاعرانه» بیان کند.
javadazadi
حدود هشتصد نویسنده از شاخه مسکوی اتحادیه نویسندگان در سالن اصلی «خانه سینما» جمع شده بودند تا فقط در باره یک موضوع خاص، «رفتار و عملکرد ب. پاسترناک»، بحث و گفتگو کنند.
yazdaan

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۹۱ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۹۱ صفحه

قیمت:
۲۴۵,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد