بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ناقوس‌ها به صدا درمی‌آیند | صفحه ۳۵ | طاقچه
کتاب ناقوس‌ها به صدا درمی‌آیند اثر ابراهیم  حسن بیگی

بریده‌هایی از کتاب ناقوس‌ها به صدا درمی‌آیند

انتشارات:عهد مانا
امتیاز:
۴.۵از ۳۸۴ رأی
۴٫۵
(۳۸۴)
«جزایر قناری پیش‌کشِ ستاره‌های هالیوود جناب پروفسور. من که اهل معامله با کتاب و کسب درآمد نیستم. لذت غایی،‌ داشتن چنین کتابی است. باید آن را با دقت بخوانم و بدانم که نویسنده‌اش کیست و دربارهٔ چه چیزی نوشته است؟»
سپیده دم اندیشه
از خودت یک ماشین فعال و پربازده اقتصادی نساز. هرقدر هم که پول داشته باشی و از امکانات بالای زندگی بهره بگیری، اما بی‌نیاز از غذای روح نیستی و کتاب، غذای روح آدمی است. زمانی برای خودت در نظر بگیر و مطالعه کن؛ مخصوصاً زندگی‌نامهٔ افراد بزرگ و نامدار جهان را بخوان و الگوی زندگی‌ات قرار بده. اگر تنها به یک ماشین بزرگ پول‌ساز تبدیل شوی، مثل هر ماشین دیگری فرسوده خواهی شد و ماشین‌های مدل بالاتر جایت را می‌گیرند.
zahra.n
«رودلف ژایگر کارهای عمرانی و اداری علی را که در سال‌های ۱۴ تا ۲۲ هجرت صورت گرفته به‌خوبی شرح می‌دهد. از جمله کارهای عمرانی علی با توجه به کمبود آب در عربستان، حفر قنات بود که از مقنی‌های ایرانی استفاده کرد. وی اولین قنات را به هزینهٔ بیت‌المال در جلگه‌ای که در دامنهٔ کوه‌های شهر در مشرق مدینه واقع شده بود، جاری ساخت. در هر منطقه از عربستان که کوهی بود و در دامنهٔ آن مخزن آب زیرزمینی قرار داشت، از طرف علی برای حفر قنات مورد توجه قرار گرفت و امروز هم در عربستان قناتی به اسم قنات علی وجود دارد.
zahra.n
بدان که روزی دو قسم است: یکی آنکه تو آن را می‌جویی و دیگری آنکه او تو را می‌جوید و اگر تو به‌سوی آن نروی، خود به‌سوی تو خواهد آمد. پسرم! بدی‌ها را به تأخیر انداز، زیرا هر وقت که بخواهی می‌توانی آن‌ها را انجام دهی.
zahra.n
جنگ با علی اجتناب‌ناپذیر است. علی قدرتمندتر از ماست، اما ما قدرتی داریم که علی ندارد و آن خدعه و نیرنگ است؛ ابزاری که در جنگ با علی بسیار به کار می‌آید.»
zahra.n
سعی کن راهی را که من در پیری شناختم، تو در جوانی بشناسی. توصیه می‌کنم، دربارهٔ علی مطالعه کنی.»
مامان فاطمه نقلی
از خودت یک ماشین فعال و پربازده اقتصادی نساز. هرقدر هم که پول داشته باشی و از امکانات بالای زندگی بهره بگیری، اما بی‌نیاز از غذای روح نیستی و کتاب، غذای روح آدمی است. زمانی برای خودت در نظر بگیر و مطالعه کن؛ مخصوصاً زندگی‌نامهٔ افراد بزرگ و نامدار جهان را بخوان و الگوی زندگی‌ات قرار بده. اگر تنها به یک ماشین بزرگ پول‌ساز تبدیل شوی، مثل هر ماشین دیگری فرسوده خواهی شد و ماشین‌های مدل بالاتر جایت را می‌گیرند. پس پسرم! سرگئی عزیز، طوری زندگی کن که علاوه بر بهره‌جویی از دنیا، چیزی هم برای آخرتت ذخیره کنی
مامان فاطمه نقلی
در عجبم که تو هنوز علی را نشناخته‌ای؛ علی با همهٔ خصومتی که با او دارم، مردی است که من به مروّت و مردانگی‌اش اعتراف می‌کنم. آن‌روزها که شاهد بودی ما در کوفه علیه او شعار می‌دادیم و مردم را بر او می‌شوراندیم، اما او راه مدارا در پیش گرفت و حتی حقوق ما را از بیت‌المال قطع نکرد
مامان فاطمه نقلی
. چگونه بر کسی ستم کنم برای نفس خویش که به‌سوی کهنه‌گی و پوسیده شدن پیش می‌رود و جایگاه ابدی‌اش خاک است؟
مامان فاطمه نقلی
جاده‌ای که از گمراهی آن می‌ترسی، قدم مگذار؛ زیرا خودداری هنگام سرگردانی و گمراهی، بهتر از سقوط در تباهی‌هاست
مامان فاطمه نقلی

حجم

۱۱۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱۱۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۶۰۰
تومان