بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شناخت و درمان رفتاری کودکان | طاقچه
کتاب شناخت و درمان رفتاری کودکان اثر مریم  دهقان بنادکی

بریده‌هایی از کتاب شناخت و درمان رفتاری کودکان

انتشارات:نشر جمال
امتیاز:
۴.۵از ۲ رأی
۴٫۵
(۲)
کارهایی را که باید انجام دهد به او بگویید و فقط آنچه را نباید انجام دهد به او گوشزد نکنید. (به او بگویید: تو باید این انشا را در مدت ۴۵ دقیقه بنویسی. هیچ‌گاه بیان نکنید: اگر انشایت را ننویسی....)
کتابخوان🤓
افت تحصیلی دانش‌آموزان بیش‌فعال به دلایل زیر است: ـ ناتوانی در تمام کردن تکلیف‌ها ـ ضعف شدید در سازمان‌دهی ـ ناتوانی در حفظ و نگه‌داشتن توجه ـ گوش نکردن یا پیروی نکردن از دستور
کتابخوان🤓
نخستین قرارداد بین من و جواد این بود که برای انجام هر تمرین بدون اشتباه یک امتیاز بگیرد و وقتی امتیازهای او به ۱۰ رسید می‌توانست یک جایزه کوچک از کمد جایزه‌ها بردارد یا این که امتیازهای خود را با کارت عوض کند و به‌ازای هر ۵ کارت یک جایزه بزرگ‌تر بگیرد. زمانی که امتیازات جواد زیاد شدند و تقریباً او توانست لذت داشتن جوایز کوچک و بزرگ را احساس کند، انجام تمرین بدون اشتباه در زمان تعیین شده به‌عنوان رفتار، هدف تعیین شد.
کتابخوان🤓
این اختلال سه علامت عمده یا نشانه مرضی دارد: مشکل در توجه، فعالیت بیش از اندازه (بیش‌فعالی) و انجام عمل قبل از فکر کردن (رفتار تکانشی).
کتابخوان🤓
البته این که کودکان جنب‌وجوش و تحرک داشته باشند و از بازی کردن لذت ببرند امری عادی است و این اختلال را نباید به هر کودک پُرجنب‌وجوش نسبت داد.
کتابخوان🤓
متأسفانه، ما اغلب، فرزندان خود را به دلیل خطاها، اختلال‌ها و ناسازگاری‌هایشان محکوم می‌کنیم یا به باد تنبیه و ناسزا می‌گیریم. هنگامی که فردی مریض می‌شود هیچ‌گاه او را مقصر نمی‌شناسیم؛ بلکه بر بالینش می‌نشینیم، از او پرستاری می‌کنیم، دارویش را می‌دهیم و کمک می‌کنیم تا به سلامتی بازگردد؛ اما همان فرد وقتی عصبی شود، پرخاشگری کند، افسرده شود یا... بر او فشار می‌آوریم، آزارش می‌دهیم و....
کتابخوان🤓
بیش‌فعالی چیست؟ اختلال نارسایی توجه، شرایطی را برای فرد ایجاد می‌کند که نمی‌تواند آرام و بدون حرکت بنشیند، رفتارش را کنترل کند و توجه خود را به یک موضوع خاص متمرکز سازد. این مشکل به‌طور معمول قبل از هفت سالگی آغاز می‌شود.
کتابخوان🤓
جواد هنگام انجام یک فعالیت در تمرکز روی آن موفق نیست و بعد از چند دقیقه خسته می‌شود. وقتی کاری را به او می‌دهم بیشتر وقت‌ها از نیمه‌های راه، کار اصلی را فراموش می‌کند و ذهن او به موضوع دیگری منحرف می‌شود. او به‌ندرت فعالیتی را به پایان می‌رساند. اشتباه کردن برای او امری عادی شده است. دائم صحبت می‌کند و سروصدا به‌راه می‌اندازد. نشستن برای او سخت است و هرگاه می‌نشیند پاهایش را تکان می‌دهد. گاهی هم با مداد یا خودکار روی میز می‌کوبد. او خستگی‌ناپذیر است و همیشه می‌خواهد چند کار را با هم انجام دهد. هرگاه سؤالی از او می‌پرسم بدون توجه به درستی جواب، بی‌درنگ پاسخ می‌دهد و گاهی هم پرخاشگری می‌کند. خویشتن‌دار نیست، تقریباً بی‌نزاکت است و نمی‌تواند مسئولیتی بپذیرد.
کتابخوان🤓
بیش‌فعالی برای بسیاری از دانش‌آموزان، مشکلات قابل توجهی به‌وجود می‌آورد و بر عملکرد شناختی، اجتماعی، هیجانی و خانوادگی آنان و سپس در بزرگسالی بر عملکرد شغلی و زناشویی‌شان تأثیر می‌گذارد.
کتابخوان🤓
کودکی که مشکل رفتاری مورد نظر را دارد لزوماً نباید تمام خصوصیات ذکر شده را داشته باشد و ممکن است چند مورد از علت‌های احتمالی در رفتار کودک تأثیر داشته باشند.
کتابخوان🤓

حجم

۴۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۷۵ صفحه

حجم

۴۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۷۵ صفحه

قیمت:
۱۸,۷۵۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد