بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب محمد بن سلمان | طاقچه
کتاب محمد بن سلمان اثر بن هوبارد

بریده‌هایی از کتاب محمد بن سلمان

۳٫۲
(۲۶)
طنز بزرگ دوران ترامپ این بود که او چند ماه پس از توهین به کشور و دین عربستان در مبارزات انتخاباتی‌اش، وقتی به مقام ریاست‌جمهوری رسید ناگهان عربستان را شریک مهم آمریکا در منطقه و محور اصلی سیاست‌های خود در خاورمیانه معرفی کرد.
blogofski
کارنامه جارد در دبیرستان اصلاً درخشان نبود، اما به هاروارد راه پیدا کرد. مسئولان مدرسه که از نمرات وی خبر داشتند از شنیدن این خبر شوک شدند. یکی از مسئولان مدرسه می‌گفت: «جارد با این معدل نمی‌توانست به هاروارد راه پیدا کند. نمرات استعداد تحصیلی او اصلاً مناسب هاروارد نبود. ما اصلاً فکر نمی‌کردیم او بتواند وارد آن دانشگاه بشود، ولی در کمال شگفتی دیدیم توانست و این کار را کرد.» سال‌ها بعد مشخص شد پدرش ۲.۵ میلیون دلار به این دانشگاه و مقداری نیز به پرینستون و کرنل پول داده است.
blogofski
روی دیواری در صنعا، نقاشی بزرگی کشیده بودند که می‌گفت: «آمریکا مردم یمن را می‌کشد.»
محمدحسین
هیچ مقامی در جهان نمی‌تواند افراد آزاده را شکست بدهد. من هم می‌خواهم آزاد باشم، آزادانه فکر کنم و آزادانه بنویسم. آزادگی انجام این کار را دارم.»
blogofski
یک بار یک روزنامه‌نگار اهل سعودی مرا با دختر نه ساله‌اش که برای آموزش زبان انگلیسی نامش را در یک مدرسهٔ خصوصی نوشته بود آشنا کرد. پرسیدم: «اسمت چیست؟» «اسم من دانا است» «چند سالت است؟» «نه سالم است» «روز تولدت کی است؟» زبانش را به عربی تغییر داد. گفت: «ما در عربستان سعودی روز تولد نداریم. این کار جزو رسوم کافران است.» پدرش یکه خورد و از او پرسید کجا این مطلب را یاد گرفته است. او یکی از کتاب‌های درسی‌اش را آورد و به فهرستی اشاره کرد که نام «مراسم ممنوعه» بر آن نوشته شده بود و نام جشن تولد مسیح (ع) و روز شکرگزاری مسیحیان در آن درج شده بود. معلم او برگزاری مراسم روز تولد را نیز به این فهرست اضافه کرده بود.
blogofski
اگر مشت گره‌کرده‌تان را باز کنید، ما دستمان را به سوی شما دراز می‌کنیم.»
blogofski
کسی نمی‌تواند حزب‌الله را از بین ببرد. نتانیاهو و ترامپ و کل جهان هم قادر به مقابله با آنها نیستند. آیا من با عمه‌ام و چند نفر دیگر می‌خواهیم در برابر صدوپنجاه‌هزار موشک حزب‌الله و ارتشی از شبه‌نظامیان که در اختیار او است بجنگیم؟
محمدحسین
اعضای خاندان سلطنت اغلب از بانک‌های سعودی وام می‌گرفتند ولی هرگز آن را پس نمی‌دادند و این کار را آن‌قدر تکرار کرده بودند که اساساً بانک‌ها به اعضای بدسابقهٔ خاندان سلطنت وام نمی‌دادند؛ به‌غیراز بانک تجارت ملی که کلاً بانک اعضای خاندان سلطنت بود و پشتوانه‌ای دو میلیارد دلاری داشت که ملک‌فهد در آن گذاشته بود تا به‌خاطر وام‌های پرداخت‌نشدهٔ شاهزادگان ورشکست نشود.
blogofski
عربستان مثل سابق برای جهان، یک دستگاه خودپرداز است و تغییر دادن این وضعیت ممکن نیست.
محمدحسین
غیرنظامیان یمنی وقتی آوار حملات سعودی را برمی داشتند، می‌دیدند بمب‌هایی که برسرشان ریخته است ساخت آمریکا است.
محمدحسین

حجم

۷۱۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

حجم

۷۱۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

قیمت:
۶۴,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۸صفحه بعد