بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چگونه در بورس دو میلیون دلار به دست بیاوریم | طاقچه
کتاب چگونه در بورس دو میلیون دلار به دست بیاوریم اثر نیکلاس دارواس

بریده‌هایی از کتاب چگونه در بورس دو میلیون دلار به دست بیاوریم

۳٫۵
(۵۶)
در نهایت، من سهامم را در دسته‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ تایی با متوسط قیمت ۱۷۱ دلار برای هر سهم فروختم. نخستین تجربهٔ شگفت‌آورم در بازار بورس بود. مبلغ ۲۹۵۳۰۵٫۴۵ دلار سود، از این معامله کسب کردم. این یک اتفاق باورنکردنی بود. آن‌قدر خوشحال بودم که نمی‌دانستم به کدام طرف بروم. ماجرا را برای هرکسی که علاقه‌ای به شنیدن آن داشت، تعریف می‌کردم. تلگراف‌هایم را به مردم نشان می‌دادم، اما همه‌شان یک واکنش داشتند، آن هم این بود: «چه‌کسی به تو راهنمایی داد؟» سعی کردم به آنها بفهمانم هیچ‌کس به من نگفت چه بکنم یا چه نکنم و فقط خودم بودم. این دلیل شادی و هیجان بیش از اندازهٔ من است. هیچ‌کس مرا باور نداشت.
Mamadovsky
۷- به جای درگیری با چند سهام در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت، یک سهام در حال رشد را به مدت طولانی نگه دارید.
حمید روشندل
- چیزی به اسم «شانس» وجود ندارد و باید عاقلانه معامله کرد تا ریسک را کاهش دهم.
mohammad
رفته‌رفته در میان این تجارب تلخ و شیرین، به نتایجی منطقی دست یافتم و چند قانون کلی را کشف کردم که آنها را با شما به اشتراک می‌گذارم: ۱- از شرکت‌های مشاوره‌ای پیروی نکنید. آنها هم ممکن است خطا کنند. ۲- پیشنهادات کارگزارن را چشم‌بسته قبول نکنید. ۳- از جملات و شعارهای تاریخی و معروف بر حذر باشید. ۴- در بازار سیاه معامله نکنید. ۵- اصلاً به شایعات توجه نکنید. ۶- به‌جای آزمودن بخت و اقبال خود، با بررسی و تحلیل پیش بروید. این قوانین را برای خودم نوشتم و سعی کردم طبق آنها رفتار کنم. در طول بررسی گزارش معاملاتم حقیقتی را کشف کردم که برایم بسیار جالب بود. من صاحب سهامی بودم که آن را فراموش کرده بودم.
Mamadovsky
هم‌زمان تلاش کردم عواطفم را کنترل کنم. این کار را به این شکل انجام دادم: زمانی که سهمی را می‌خریدم دلایلی که باعث خرید آن می‌شد را ثبت می‌کردم و همین کار را در زمان فروش نیز انجام می‌دادم.
Mohsen
اینکه دقیقاً پس از خرید من قیمت‌ها سقوط می‌کردند بزرگ‌ترین سؤال ذهنم شده بود. سال‌ها زمان برد تا متوجه شدم که وقتی این مدل شرکت‌ها خریدن سهمی را پیشنهاد می‌دهند، مصادف با زمانی است که حرفه‌ای‌ها قصد فروش همان سهم را دارند.
مهدی
چند ماه را صرف مطالعه و بررسی بازار کردم اما خیلی زود خسته شدم و از کارگزارم خواستم تا سهام مناسبی را برای خرید به من معرفی کند. حالا می‌فهمم که پرسیدن این سؤال یعنی گوشت را دست گربه سپردن.
مهدی

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد