بریده‌های کتاب همسر شایسته از نگاه قرآن
کتاب همسر شایسته از نگاه قرآن اثر مریم  اسحاق‌زاده

کتاب همسر شایسته از نگاه قرآن

رسول اکرم (ص) درباره خویشتن داری مردان در برابر اخلاق سوء همسرانشان چنین فرموده است: مَن صَبَرَ عَلَی سُوءُ خُلقِ امرَأَتِهَ وَ احستبه أَعطاهُ اللهُ تعالَی بِکُلِّ یَومٍ وَ لَیلَهٍ یصبر عَلَیهَا مِن الثَّوابِ مَا اعطی أَیُّوب عَلَی بَلَائِه. هر مردی که بخاطر خدا و به امید پاداش او در برابر بداخلاقی همسرش صبر کند، خدای متعال برای هر روز و شبی که شکیبایی می‌وزد، همان ثوابی را به او می‌دهد که به ایوب در قبال بلایی که دید، عطا کرد.
هدی✌
زیان رفتارهای خشن و ستیزگرایانه در آنجا که فرزندان نیز حضور دارند، از هر جهت زیان بارتر است. سرخوردگی و افسردگی شدید فرزندان و در مواردی فرار از خانه، از پیامد‌‌های تلخ چنین رفتارهایی است.
هدی✌
دختران و پسران جوان که در آستانه ازدواج اند، باید باور کنند که کامیابی آنان زمانی است که بدانند خوبی‌‌های همسر آینده شان بیشتر از بدی هایش است، نه آنکه انتظار داشته باشند همسرشان خیر مطلق باشد. در واقع آیا خود خیر مطلق‌‌‌اند که چنین انتظاری از دیگران دارند؟
هدی✌
همه انسان‌‌ها فطرتاً زیبا گرایند، از این رو هر یک از زن و مرد نیز می‌باید تأمین کننده این نیاز برای دیگری باشد.
هدی✌
از مردان و زنان مؤمن خواسته شده چشمان خود را از حرام فروپوشند و خود را پیراسته نگاه دارند و نیز از زنان مؤمن خواسته شده که زینت‌‌های خود را آشکار نساخته، روسری بر سر کنند.
هدی✌
قرآن در فرمانی نغز از مردان می‌خواهد که با همسرانشان به معروف و نیک رفتاری معاشرت کنند: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ: وبا آنها به شایستگی رفتار کنید.»
هدی✌
گل بی خار تنها خداوند است و ما انسان‌‌ها در کنار خوبی‌‌ها و کمالات بدی‌‌ها و کاستی هایی نیز داریم،
هدی✌
در روایات آمده که پیامبر اکرم (ص) حتی بیشتر از غذا، از عطر استفاده می‌کرد.
هدی✌
همان گونه که برخی از مردان با غفلت همسرانشان در رعایت حس زیباشناختی و خودآرایی، ناخودآگاه شیفته زنان خودآرا می‌شوند، چنین خطری در پیش روی برخی از زنان نیز هست که بر اثر غفلت مردان از آراستگی ظاهر آنان، دل در گرو مردانی آراسته ببندند.
هدی✌
امام رضا (ع) به صراحت اعلام کرد که آراستگی مردان باعث تقویت عفت زنان می‌شود و غفلت از آن نیز سبب بی عفتی برخی از آنان.
هدی✌

حجم

۵۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

حجم

۵۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد