بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب من ناشناخته | طاقچه
کتاب من ناشناخته اثر کارل گوستاو  یونگ

بریده‌هایی از کتاب من ناشناخته

انتشارات:نشر علم
امتیاز:
۲.۶از ۱۷ رأی
۲٫۶
(۱۷)
آنچه که عصر ما به آن فکر می‌کند، آن است که "سایه" و بخش تحتانی ذهن شامل چیزهایی بیشتر از چیزی است که صرفاً منفی است. این حقیقت که از طریق علم خود - یعنی با کشف روح خودمان، به غریزه و دنیای آن‌ها بر می‌گردیم، باید کمی نور بر روی قدرت‌هایی که در روح به خواب می‌روند، که ما به ندرت از آن آگاه هستیم، به فراموشی بسپاریم، که همه چیز خوب پیش می‌رود. آن‌ها توانایی‌های بالقوه بسیار پویایی هستند، و به طور کامل به آمادگی و نگرش ذهن خودآگاه بستگی دارد که این نیروها و تصاویر و ایده‌های مرتبط با آن‌ها به سمت ساخت یا فاجعه گرایش دارند. به نظر می‌رسد که روان‌شناس تنها کسی باشد که از تجربه آمادگی روانی انسان مدرن آگاهی دارد، زیرا او تنها کسی است که خود را مجبور به جستجو در طبیعت بشر می‌کند و این نیروها و ایده‌هایی است که فرد را قادر ساخته‌است تا راه درست را از طریق تاریکی و خطر پیدا کند.
esrafil aslani
عقیده آزاد به طور بیرحمانه سرکوب می‌شود و تصمیم اخلاقی بی‌رحمانه سرکوب می‌شود، به این بهانه که هدف، حتی پست‌ترین روش‌ها را توجیه می‌کند. سیاست دولت به نوعی اعتقاد متعالی است، رهبر جامعه یا رهبر حزب به حد اعلای خوبی و بدی تبدیل می‌شود و هواخواهان به عنوان قهرمانان، شهدا، حواریون، مبلغان مذهبی مورد احترام قرار می‌گیرند. از نظر آنها تنها یک حقیقت وجود دارد که خودشان می گویند و هرچیز غیر از آن حقیقت محسوب نمی‌شود و به عنوان امری مقدس درنظر گرفته شده که هیچ انتقادی نباید به آن کرد. هرکسی که متفاوت از آنها فکرکند فردی ملحد محسوب می‌شود
MaryLu521
برای آزادسازی افسانهٔ حکومت مستقل یا به عبارتی دیگر هوا و هوس کسانی که آن را دستکاری می‌کنند، از هر محدودیت کلی، تمام جنبش‌های سیاسی اجتماعی که در این راستا حرکت می‌کنند همیشه تلاش می‌کنند تا عرصه را ازکنترل ادیان خالی کنند. زیرا برای اینکه افراد را تحت سلطهٔ حکومت در بیاورند باید اتکا و وابستگی آنها را از هرچیزی جز دولت و حکومت قطع کنند. اما دین به معنای وابستگی و تحت سلطهٔ حقایق غیرعقلانی تجربیات است. این تجربیات به طور مستقیم به شرایط جسمی و اجتماعی مربوط نمی‌شوند بلکه مربوط به چیزی ماورای نگرش ذهنی فرد هستند.
MaryLu521

حجم

۶۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

حجم

۶۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد