بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب من چه کسی هستم؟ (خلاصه کتاب) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب من چه کسی هستم؟ (خلاصه کتاب) اثر مارک منسون

بریده‌هایی از کتاب من چه کسی هستم؟ (خلاصه کتاب)

نویسنده:مارک منسون
انتشارات:سبکتو
امتیاز:
۳.۲از ۵ رأی
۳٫۲
(۵)
تنها راهی که می‌توانیم با ارزش‌هایمان به شفافیت برسیم این است که یاد بگیریم کارهای خودمان را مشاهده کنیم و مثل یک ناظر بی‌طرف آن‌ها را رصد کنیم. اما چطور باید این کار را انجام دهیم: - کارهایی که دائم خودتان یا دیگران را آزار می‌دهند، چیزهایی که باعث می‌شود در حال عذرخواهی کردن یا دروغ گفتن برای پنهان کردن چیزی باشید.
mo.neba
اما هدف را نباید صرفا براساس آن چیزی که به ما احساس خوشایندی می‌دهد جستجو کنیم؛ هدف باید چیزی سنجیده و معقول باشد. ما باید شواهد تاییدکننده کافی را جمع کنیم. در غیراینصورت، در تمام زندگی‌مان به دنبال سرابی بیش نمی‌گردیم.
mo.neba
بیشتر ارزش‌های شما احتمالا در مرحله «لذت یا درد» یا در مرحله «رفتار متقابل معامله‌ای» قرار دارد.
احسان رضاپور
یک فرد بالغ و بزرگسال آنچه که درست است را فقط به این دلیل که درست است انجام می‌دهد، نه چیز دیگر. و تمام.
احسان رضاپور
اعتماد کردن بیش‌ازحد به عواطف و احساسات‌مان در بهترین حالت قابل اطمینان نیست و در بدترین حالت مخرب است
احسان رضاپور
بلوغ وقتی رخ می‌دهد که فرد درک می‌کند درد کشیدن بخاطر چیزی درست بهتر از لذت بردن از چیزی نادرست است. بلوغ وقتی رخ می‌دهد که فرد درک می‌کند عاشق شدن و از دست دادن بهتر از این است که هرگز عاشق نشود
mo.neba
اینکه انسان مجبور نیست اگر نمی‌خواهد باج بدهد و وارد بازی‌های معاملاتی این دنیا شود. انسان همیشه آزاد است که انتخاب کند. نه تنها انسان آزاد است که انتخاب کند بلکه، چه بداند چه نداند، باید انتخاب کند که می‌خواهد چه کسی باشد. تنها سوالی که وجود دارد این است: آیا شهامت این کار را دارید؟ آیا شهامت دارید که بزرگ شوید؟ آیا شهامت دارید که خودتان تصمیم بگیرید ارزش‌های شما کدام است؟
mo.neba
این نوع زندگی کردن در دنیایی که همه چیز در آن معامله می‌شود شما را برده افکار و خواسته‌های دیگران می‌کند، آزادی‌تان را می‌گیرد و قادر نیستید به دنبال آرزوها و خواسته‌های خودتان بروید. برای اینکه روی دو پای خودتان بایستید، باید بخواهید که برخی اوقات هم تنها باشید. بلوغ یعنی درک این واقعیت که برخی اوقات یک اصل انتزاعی، فقط به خاطر خودش خوب و درست است. همانطور که یک نوجوان درک می‌کند که دنیا چیزی فراتر از درد یا لذت کودکی است، یک فرد بالغ و بزرگسال هم درک می‌کند که دنیا فراتر از معاملات همیشگی برای کسب اعتبار، تایید و رضایت درونی است. یک فرد بالغ و بزرگسال آنچه که درست است را فقط به این دلیل که درست است انجام می‌دهد، نه چیز دیگر. و تمام.
mo.neba
شما نمی‌توانید با کسی درباره ارزش‌هایش بحث کنید. شما نمی‌توانید کسی را تهدید کنید که عمیق‌ترین و ژرف‌ترین باورهایش را رها کند. این کار فقط او را در لاک دفاعی فرو می‌برد و او را در برابر تغییر خودش مقاوم‌تر می‌کند. درعوض، باید با همدلی و مهربانی به او نزدیک شوید. تنها راه برای تغییر دادن ارزش‌های یک نفر این است که تجربه‌ای متضاد با ارزش‌های او برایش فراهم کنید.
mo.neba
الکلی بودن بد است چون معامله‌ای بد است. به افراد آسیب می‌رساند، افرادی که حق‌شان نیست آسیب ببینند. افرادی که دوست‌شان دارید و می‌خواهید به آن‌ها کمک کنید. الکلی بودن برنامه‌های زندگی دیگران را به هم می‌ریزد. خانواده‌ها، اوضاع مالی و وفاداری را نابود می‌کند.
احسان رضاپور

حجم

۵۱٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۵۱٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۹,۸۰۰
تومان