بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب عادت‌های بسیار کوچک | طاقچه
کتاب عادت‌های بسیار کوچک اثر استفن گایز

بریده‌هایی از کتاب عادت‌های بسیار کوچک

نویسنده:استفن گایز
انتشارات:نشر علم
امتیاز:
۴.۷از ۳ رأی
۴٫۷
(۳)
به‌صورت آرام و آهسته پیش بروید و برای تغییر کردن شتاب‌زده عمل نکنید، زیرا مغز شما نمی‌خواهد و نمی‌تواند به‌سرعت تغییر کند. به‌هرحال مستلزم گذشت زمان است، بنابراین منطقی‌ترین روش این است که بر خود آسان بگیرید.
khanom mohandes
اینکه ما در برابر گام‌های کوچک مقاومت می‌کنیم و تمایل به برداشتن گام‌های بزرگ داریم به دلیل تأثیر هنجارهای جامعه، عادت به فکرهای بزرگ و فخر و تکبر است. فرد باهوش می‌گوید: «من می‌توانم به‌آسانی ۲۰ حرکت شنا انجام دهم پس دلیلی ندارد که بگویم فقط یک حرکت انجام می‌دهم».‌ ولی این طرز تفکر تنها یک نوع از نیرو (یعنی نیروی جسمی) را درنظر می‌گیرد و نیروی اراده را درنظر نمی‌گیرد.
khanom mohandes
اینکه بخواهیم به مدت چند ماه همه چیز را نادیده بگیریم و همهٔ توان و تمرکز خود را صرف ساختن تنها یک عادت بکنیم نیاز به نظم و انضباط بسیار زیادی دارد.
khanom mohandes
اگر شما پر از انگیزه، پر از انرژی و ورزیده باشید ممکن است برای انجام ۲۰ حرکت شنا نیاز به نیروی ارادهٔ زیادی نداشته باشید. ولی هنگامی‌که کمی احساس خستگی کنید و سرحال نباشید، نه تنها اراده‌تان کم خواهد شد بلکه انجام آن ۲۰ حرکت ارادهٔ بیشتری از شما می‌طلبد.
khanom mohandes
برای بیشتر مردم نوشیدن آب آسان‌تر از ورزش کردن است (حتی اگر ورزش را در حد یک حرکت شنا کوچک و ساده کنیم)
khanom mohandes
زیرا عادت‌های بسیار کوچک شما نباید بیش از ۱۰ دقیقه از وقت شما را بگیرد (البته در صورتی که نخواهید کاری بیش از تعهد خود انجام دهید).
khanom mohandes
به این جمله بیندیشید: راهبرد متکی بر انگیزه می‌گوید که شما برای انجام کارها نه تنها باید انگیزه داشته باشید، بلکه باید بالاترین حد انگیزه را داشته باشید. بنابراین برای آنکه انگیزهٔ ورزش کردن را به دست آورید، باید میل و رغبت شما به ورزش بیش از خوردن چیپس و تماشای تلویزیون باشد. در نتیجه، شما فقط گاهی اوقات می‌توانید موفق شوید و نه همیشه.
احسان

حجم

۱۸۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۸۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
۲۷,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد