بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب رابطه‌ی جنسی، عشق و بیماری روانی | طاقچه
کتاب رابطه‌ی جنسی، عشق و بیماری روانی اثر استفانی بوهلر

بریده‌هایی از کتاب رابطه‌ی جنسی، عشق و بیماری روانی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۹از ۱۴ رأی
۲٫۹
(۱۴)
بجای متمرکز شدن بر پچ‌پچ‌های موجود در ذهنتان، بر واقعیت تمرکز کنید. اجازه دهید آن را به هنگام رانندگی تشبیه کنیم: شما نمی‌توانید آنجایی که قبلاً بودید حضور داشته باشید، و نمی‌توانید آنجایی که قصد دارید بروید نیز حضور داشته باشید. در هر لحظهٔ معین، می‌توانید در همان جایی باشید که حضور دارید. بنابراین، نگرانی در خصوص گذشته و آینده را متوقف کنید، و بر آنچه هم اکنون در حال روی دادن است تمرکز کنید. از افکارتان فاصله بگیرید و در لحظه زندگی کنید.
زینب دهقانی
درمان شناختی - رفتاری: نوعی روان‌درمانی که بجای نظر افکندن بر مشکلات تحولی یا کاوش علل مشکلات در گذشتهٔ فرد، بر تغییر افکار و رفتارهای کنونی تمرکز می‌کند.
زینب دهقانی
همسر سالم می‌تواند در چالش‌های مربوط به رابطهٔ خود با فرد مبتلا به بیماری روانی گیر کند. چنین چیزی نه تنها برای همسر سالم استرس‌آور است، بلکه می‌تواند به رابطهٔ زناشویی فشار وارد کند. یک سرگرمی پیدا کنید. کاری برای خودتان دست و پا کنید. رفتن به کلاس‌های خاص را در برنامه‌تان قرار دهید. نواختن یک موسیقی خاص را یاد بگیرید. افزون بر این، شما نیاز دارید زندگی خودتان را به پیش ببرید. انتظار شکست را داشتن
زینب دهقانی
بر اساس تجارب شخصی خودم، افراد واکنش‌های مختلطی در هنگام رویارویی با تشخیص اختلال روانی تجربه می‌کنند. برخی احساس آرامش می‌کنند از اینکه نامی برای مشکلاتشان و درمانی برای آنها وجود دارد، اما دیگران شوکه می‌شوند و به زمان نیاز دارند تا بالاخره بپذیرند که "دچار مشکل هستند".
زینب دهقانی
بیماری‌های روانی به موجب ضعیف بودن فرد، فقدان اراده، یا مشکل در والدگری بروز پیدا نمی‌کنند. نمی‌توان آنها را به میل خود کنار گذاشت و نباید نادیده گرفته شوند.
زینب دهقانی
اختلال اضطراب فراگیر متداول‌ترین اختلال اضطرابی به حساب می‌آید و مشخصهٔ آن نگرانی مفرط، مشکل در آرام گرفتن یا تمرکز کردن، ترس داشتن نسبت به از دست دادن کنترل، ترس از طرد شدن از سوی دیگران، و احساسات دلهره می‌باشد.
زینب دهقانی
حالت ایده‌آل، یک فرد افسرده که به درمان نیاز دارد برای درمان دارویی به یک پزشک یا روان‌پزشک و برای روان‌درمانی به یک روان‌درمانگر مراجعه خواهد کرد. چنین چیزی احساس خوبی در مرحله اولیهٔ تشخیص و درمان افسردگی ایجاد می‌کند. افسردگی می‌تواند مرگبار باشد در صورتی که درمان نشود و به حال خود رها شود، بنابراین کمک سریع به فردی که از افسردگی شکایت می‌کند و اطمینان از در کار بودن برنامه‌ای برای کاهش نشانه‌های او، امری بسیار ضروری به حساب می‌آید.
زینب دهقانی
درمان شناختی-رفتاری می‌تواند به فرد افسرده کمک کند افکار منفی خود را بشناسد و آنها را با افکار واقع‌بینانه و مثبت‌تر جایگزین کند.
زینب دهقانی
همچنین، ترس از عوارض داروها، خواه درست یا نادرست، بسیاری از افراد را از مصرف ضدافسردگی‌ها به عنوان بخشی از درمان، باز می‌دارد.
زینب دهقانی

حجم

۲۳۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۲۳۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
۱۹,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد