بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سیری در تاریخ پیامبر اکرم؛ جلد اول | طاقچه
کتاب سیری در تاریخ پیامبر اکرم؛ جلد اول اثر سید محمدمحسن حسینی طهرانی

بریده‌هایی از کتاب سیری در تاریخ پیامبر اکرم؛ جلد اول

۵٫۰
(۳)
از امام صادق علیه السّلام سؤال کردند: چرا باید پیغمبر اکرم پدر خویش را در رحم مادر، و سپس بعد از چند سال مادر خود را از دست بدهد؟ امام صادق علیه السّلام در جواب می‌فرمایند: به‌خاطر این است که (توکّل حضرت در تربیت و تکامل خود فقط بر پروردگار باشد و) هیچ بنده‌ای از بندگانِ پروردگار (در باب تربیت و پرورش) منّتی بر ایشان نداشته باشد.
Dexter
ما می‌بینیم که إنّیت‌ها، تفاخرهای جاهلی و سایر افکار جاهلی که در زمان پیغمبر اکرم بود، بعینه در زمان ما نیز وجود دارد؛ من‌باب‌مثال: نَسَب ما فلان است، پدر ما فلان‌کس است، موقعیّت ما این‌چنین و آن‌چنان است! تمام آنچه را که در زمان گذشته وجود داشت، بعینه در میان مسلمان‌ها و حتّی در میان خود ما نیز این قضایا وجود دارد.
Dexter
(لَّقَدۡ کانَ لَکمۡ فِی رَسُولِ ٱللَهِ أُسۡوَةٌ حَسَنَةٞ لِّمَن کانَ یرۡجُواْ ٱللَهَ وَٱلۡیوۡمَ ٱلۡأٓخِرَ). می‌فرماید: کسی که به خدا امید دارد، کسی که می‌خواهد به لقاء خدا برسد؛ نمی‌فرماید: «یَرجو رِضوانَ الله» یا «یَرجو رِضَی الله» یا «یَرجو الجنّةَ»، بلکه می‌فرماید: (لِّمَن کانَ یرۡجُواْ ٱللَهَ وَٱلۡیوۡمَ ٱلۡأٓخِرَ)؛ کسی که فقط خدا را در نیّت دارد، این شخص باید از پیغمبر اکرم تبعیّت کند!
Dexter

حجم

۴۳۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۷۲ صفحه

حجم

۴۳۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۷۲ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد