بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زی طلبگی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب زی طلبگی اثر مهدی مطهری

بریده‌هایی از کتاب زی طلبگی

گردآورنده:مهدی مطهری
امتیاز:
۴.۴از ۱۳ رأی
۴٫۴
(۱۳)
آیت‌الله مصباح یزدی: «روزی آقای بهجت فرمودند: مرحوم آقا شیخ محمد حسین طوری بود که اگر کسی به فعالیتهای علمی‌اش توجه می‌کرد تصور می‌کرد در شبانه روز هیچ کاری غیر از مطالعه و تحقیق ندارد، و اگر کسی از برنامه‌های عبادی ایشان اطلاع پیدا می‌کرد فکر می‌کرد غیر از عبادت به کاری نمی‌پردازد. ایشان سیزده سال در درس مرحوم آخوند خراسانی، صاحب کفایه شرکت می‌کردند در حالیکه درس استاد را پیشاپیش می‌توانستند حدس بزنند و بنویسند. در کنار این فعالیتهای علمی آن قدر مقید به برنامه‌های عبادتی بودند، که هر کس اینها را می‌دید فکر می‌کرد که اصلاً به هیچ چیز غیر از عبادت نمی‌رسد. هر روز زیارت عاشورا و هر روز نماز جعفر طیار از برنامه‌های عادی ایشان بود. روزهای پنج شنبه، طبق سنتی که علمای نجف دارند یک روضه هفتگی داشتند مقید بود که خود پای سماور بنشیند، و خود او همه کفش‌ها را جفت کند، و در عین حال زبانش مرتب در حال حرکت بود خیلی تند تند یک چیزی را می‌خواندند و فرمودند: «خوب است انسان روزی هزار مرتبه إنا أنزلنا بخواند.»
kafeil
آیت‌الله بهاءالدینی رحمة‌الله: ما تجربه زیادی به دست آورده‌ایم و وجدان نموده‌ایم که برای رهایی از مشکلات راه‌هایی هست که بهترین آنها را خود حس کرده‌ایم و به کمک آنها به حاجت‌هایمان رسیده‌ایم: «نذر کردن گوسفند برای فقرا، خواندن حدیث کساء به طور پی در پی، پرداخت صدقه و ختم صلوات»
مرا به نام مادرم بخوان
المجد؛ به مکارم اخلاق پایبند باشید که آن مایه سربلندی است و از اخلاق‌پست دوری کنید که آن، انسان‌های شریف را پست و بزرگواری را از بین می‌برد.
سید محمد حسینی

حجم

۳۳۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۹۷ صفحه

حجم

۳۳۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۹۷ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد