بریده‌های کتاب جزیره
کتاب جزیره اثر آلیستر مک‌لاود

کتاب جزیره

انتشارات:نشر بیدگل
امتیاز:
۳.۵از ۲۶ رأیخواندن نظرات
ما فرزندانِ ناامیدی‌های خویشیم
lily
انگار فصل فصلِ خودویرانگری‌هاست، فصلِ بازکردن و به‌نمایش‌گذاشتنِ موهای پوشیدهٔ ناپیدا و نادیده.
lily
حالا برگشته‌ام، تقریباً مثل ماهی‌ای مریض و آلوده‌شده، تا مدتی در آب‌های زلالِ رودخانهٔ سابقم شنا کنم. ماهی‌های آزادِ بازگشته برای زندگی روبه‌زوالشان «درمانی» نمی‌شناسند.
lily
اما به گمانم ما، همهٔ ما، دوست داریم خودمان را بچه‌های عشق بدانیم نه ضرورت.
Samane Ashrafi
آه که چقدر دوست داشتم راهم را واضح‌تر می‌دیدم. منی که هیچ‌وقت رازِ مه را درنیافتم. شاید می‌خواهم آن را در شیشه‌ای حبس کنم، مثل پروانه‌های زیبای دوران کودکی که هر بار، هرچقدر هم که روی درپوش‌های زندانشان با میخ منفذ درست می‌کردیم، باز می‌مُردند و بخارهایی از زندگی و مرگشان به‌جا می‌گذاشتند؛
lily
جعبه‌ها پُرند از هدایایی که قشنگ کادو شده‌اند و رویشان برچسب خورده است. آنهایی که مال برادرهای کوچک‌ترم هستند رویشان برچسبِ «از طرف بابانوئل» خورده است، اما هدایای من دیگر بین آنها نیست و مطمئنم که از این به‌بعد هم بینِ آنها نخواهد بود. اما بیش از اینکه تعجب کرده باشم، متأثرم از درد فقدانی که حاصل بودن در سَمتی از جهان است که بزرگ‌سالان ساکنِ آن‌اند. انگار ناگهان وارد اتاق دیگری شده باشم و صدای تلق دری را شنیده باشم که برای همیشه پشت‌سرم بسته شده است. این زخم کوچکِ خودم است که به من نیشتر می‌زند.
benyamin parang
به نظرم زبان اولِ شما زبان قلبتان است. کسی می‌گفت هیچ‌وقت زبانی را که مادرتان به آن به شما ابراز محبت می‌کرده یادتان نمی‌رود. وقتی زبان‌های دیگر را یاد می‌گیرید، اول به شما اسم‌ها را یاد می‌دهند، اما به نظر من سخت‌تر آن است که یاد بگیری بگویی «دوستت دارم.»
hamtaf
اگر کشور کوچکی باشید نزدیک کشوری بزرگ‌تر، همه‌چیز را دربارهٔ آن کشور بزرگ می‌دانید اما آن کشور اغلب اصلاً نمی‌داند که شما وجود دارید. آن وقت است که بهِتان برمی‌خورَد.
hamtaf
خیلی چیزها هم به محیط و جامعه بستگی دارد و مشاغل موجود. اگر در مرکز شهر تورونتو یا گلاسگو بزرگ شوید، نقش زن‌ها و مردها این‌قدر از هم متمایز نیست؛ هم زن و هم مرد می‌توانند حسابدار شوند. اما اگر بخواهید معدن‌کار شوید، زن‌های زیادی نیستند که مشغول این کار باشند یا بخواهند وارد این کار شوند. آدم‌ها این‌طور شکل می‌گیرند.
hamtaf
گفتم که، وقتی زیاد می‌خوانید چیزهای زیادی هم به شما اضافه می‌شود و دیگر مطمئن نیستید چقدر تأثیر گرفته‌اید. تبدیل می‌شود به چیزی مثل دامنهٔ لغاتتان.
hamtaf

حجم

۴۶۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸۳ صفحه

حجم

۴۶۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸۳ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد