بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چهل و یکم | صفحه ۸ | طاقچه
کتاب چهل و یکم اثر حمید بابایی

بریده‌هایی از کتاب چهل و یکم

نویسنده:حمید بابایی
انتشارات:نشر صاد
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۷۱ رأی
۴٫۱
(۱۷۱)
روحانی گفت: «توبه. توبه بیهترین راه نیجات است.» ادریس گفت: «همین امروز توبه می‌کنم؛ اما اگر از دست کابوس‌هایم رها نشدم باز هم می‌آیم پیش شما.» آشیخ گفت: «این‌جا نیا! درِ دروست را اگر بیزنی، محالی مومکن است، در باز نشود. برو بالام‌جان... شوما توکل کن بی خودا بگیه‌اش خیر و صلاح است.»
Tara
روحانی گفت: «اهلی جهنم به رهبران خود می‌گویند:» شوما رهبران گومراهی بودید که بی ظاهر از طریگ خیرخواهی و نیکی وارد شدید، آمّا جز فریب چیزی در کارتان نبود. آن‌ها در جواب می‌گویند: شما خودتان اهل ایمان نبودید.» می‌بینی این که بیگویی مأمور بودم و معذور چارَه کار نیست. اگر یک جایی ظلم دیدی و ظالیم دیدی و ساکیت ماندی، پس تو هم ظلم کردی.»
Tara
صدای الله‌اکبرِ مکبر که بلند شد، ادریس حس کرد به واقع خدا از همه‌چیز و همه‌کس بزرگ‌تر است. و بزرگ‌تر بود. خدایی که او درک کرده بود چنان بزرگ بود که در فهم هیچ‌کس نمی‌گنجید. فهم تمام اتفاقات این مدت برایش دشوار بود، پس توکل کرد به خدا و باز خودش را در جذبه آن وجود لایتناهی رها کرد و نمازش را خواند.
Tara
ادریس کرایه گاریچی را داد، چمدان و بقچه‌ها را برداشت و گذاشت روی سکوی کنار در و همان‌جا نشست و دقایقی گل‌نسا را تماشا کرد که چطور با در خانه کلنجار می‌رود. گل‌نسا هم وقتی نگاه‌های او را دید، تحریک شد و زور بیش‌تری زد و فشار بیش‌تری به در آورد، اما انگار نه انگار. مثل این که در پرچ شده بود به زمین و جنب نمی‌خورد. ادریس بلند شد و گفت: «این‌جاست که می‌گویند: کار هر کس نیست خرمن کوفتن، گاو نر می‌خواهد و... چه؟» گل‌نسای از نفس افتاده جواب داد: «گاو نر می‌خواهد و ادریسِ مرد!»
زهــرا م.ن
انسان نسیان‌پسند است و عملِ نیک و بد خود را فراموش می‌کند وقتی که منفعت او در فراموشی است
R.R
آیا ما روزی که بر زمین قدم می‌زدیم بر خوب و بد عملِ خود آگاه بوده‌ایم؟ بر راستیِ عمل خود؟ بر درستی آن؟ بر صدق گفتار و صحت کردار خود؟
R.R
«من نه دوزخت را می‌خواهم و نه بهشتت را که مرا با اختیار چه کار که هر جا تو مرا افکنی آن باشد.»
nasrin ranjbar
«همه ما مقروضیم. هر کس به کسی. زندگی این روزها آدم بی‌قرض باقی نگذاشته. یکی به قِران و تومان مقروض بندگان خداست و دیگری گناهکار است و مقروض خودِ خدا. اصلا آدم بی‌قرض دیده‌ای تا حالا؟»
ffazeli
انسان نسیان‌پسند است و عملِ نیک و بد خود را فراموش می‌کند وقتی که منفعت او در فراموشی است
محسن سفیدگر

حجم

۲۸۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۲۸۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۷
۸
صفحه بعد