بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب طب سنتی و گیاه‌شناسی دارویی | طاقچه
کتاب طب سنتی و گیاه‌شناسی دارویی اثر ریحانه صفری

بریده‌هایی از کتاب طب سنتی و گیاه‌شناسی دارویی

نویسنده:ریحانه صفری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۴ رأی
۴٫۰
(۴)
هر گاه ما ماست و یا دوغ زیاد بنوشیم، بویژه اینکه فرد مصرف کننده ماست بلغمی مزاج باشد موجب بروز نفخ معده یا سستی اندام تحتانی و یا خواب آلودگی می‌شود. این عوارض پدید آمده ناشی از سردی ماست و دوغ است، برای جلوگیری از بروز این عوارض مقداری نعناء و گل سرخ یا زنیان به ماست و دوغ اضافه می‌کنیم.
احسان رضاپور
هرگاه یک نفر صفراوی مزاج از جوشانده زنجبیل زیاد استفاده کند، موجب بروز خارش و آلرژی در بدن می‌شود. برای جلوگیری از بروز آلرژی و خارش ناشی از مصرف زنجبیل از آبلیمو، آبغوره و یا انواع ترشی‌ها و گس مزه‌ها استفاده می‌کنیم.
احسان رضاپور
روغن نباتی، کره گیاهی، نوشابه، برنج، گوشت گاو، سوسیس و کالباس و فرآورده‌های این چنینی بلغم زا هستند و افراد بلغمی از این گونه مواد باید پرهیز کنند.
isaharshams
علایم گوارشی: دهانی بی مزه، مرطوب و پر آب دارند، اشتهای زیاد و خوراک فراوان دارند، توان هضم غذا در آنان کم است، معده نفاخی دارند، گاهی یبوست دارند و گرایش به شیرینی و شوری دارند به میزان زیاد.
isaharshams
امام صادق علیه السلام می فرمایند: به همان اندازه که روغن حیوانی مصرف شود به همان میزان چربی زاید از بدن دفع می‌شود پس برخلاف تصور عموم مردم مصرف چربی حیوانی نه تنها مضر نیست، بلکه دفع کننده چربی‌های مضر نیز هست.
isaharshams

حجم

۱۸۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۶ صفحه

حجم

۱۸۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد