بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ژوزه مورینیو؛ رهبری به سبک آقای خاص | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب ژوزه مورینیو؛ رهبری به سبک آقای خاص اثر رابرت بیزلی

بریده‌هایی از کتاب ژوزه مورینیو؛ رهبری به سبک آقای خاص

نویسنده:رابرت بیزلی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۱۱ رأی
۳٫۷
(۱۱)
«خیلی‌ها عادت دارند بگویند: به زمین بروید و از بازی لذت ببرید، بله این درست است؛ ولی درعین‌حال من پیش از بازی می‌گویم: به زمین برویم و وظیفه‌مان را انجام دهیم.»
aryan
واقعاً نمی‌توانستم مصاحبه را در شرایطی بهتر از آن تصور کنم و البته رونالدو اصلاً شبیه آن چیزی که فکر می‌کردم، نبود. باید اعتراف کنم که تصور داشتم رونالدو آدم مغروری باشد که در رفتارش جدی است و مصاحبه با او کار سختی است. اما کاملاً در اشتباه بودم. رونالدو اهل شوخی بود، همچنین آدم متواضع، صادق و مهربانی بود. با هم عکس یادگاری گرفتیم و حتی بعد از مصاحبه نیز به صحبت کردن با هم ادامه دادیم. واقعاً تحت تأثیر او قرار گرفتم.
aryan
اجازه داد تا آنتونی، یک کارت حافظه را در کامپیوتر دفترش وارد کند و تمام برنامه‌های تمرینی و آماده‌سازی تیمش را کپی کند. ژوزه بعداً به من توضیح داد که: «هرکسی می‌تونه اونا رو داشته باشه. من برنامه‌ها و متدهای تمرینی‌ام رو به همه می‌دم ولی مغزم رو به هیچ‌کس نمی‌دهم.» منظور مورینیو این بود که تمام آن برنامه‌ها یک چیز هستند و ذهنی که بتواند از آن برنامه‌ها، عناوین قهرمانی خلق کند، یک چیز کاملاً متفاوت است. ضمن اینکه ژوزه اضافه کرد: «در هر صورت برنامه‌های تمرینی را هرسال عوض می‌کنم!»
aryan
من و آنتونی در مجموعه تمرینی رئال مادرید حضور پیدا کردیم، ما روی بالکن ایستاده بودیم و حین خوردن قهوه و کیک، تمرینات رئال مادرید را مشاهده می‌کردیم. تمام ستاره‌های مادریدی‌ها حاضر بودند: کریستیانو رونالدو، آنخل دی ماریا، کریم بنزما، لوکا مودریچ، مسوت اوزیل، گونزالو هیگواین، سرخیو راموس، په‌په و کاسیاس. همگی‌شان سخت تمرین می‌کردند و البته هیچ‌کس بهتر از رونالدو نبود. عزم و اراده‌اش مشهود بود، حتی بعد از پایان تمرین هم، به‌طور انفرادی به تمریناتش ادامه می‌داد.
aryan
مارک هالسی یک داور برجسته انگلیسی بود که توانسته بود بر سرطان مری غلبه کند و از شهرتش برای حمایت از بیماران سرطانی استفاده می‌کرد. من مارک را می‌شناختم بنابراین با او تماس گرفتم تا به وی اطلاع بدهم که روزنامه ۲۰۰۰ پوند به وی اعطا خواهد کرد و این به مدد مورینیو است. مارک خیلی خوشحال شد و به من گفت که ژوزه در طول دوران درمانش با او در تماس بوده است، موضوعی که البته من از آن بی‌خبر بودم. فکر هم نمی‌کنم خیلی‌ها آن را می‌دانستند. تصور نمی‌کنم افراد زیادی از کارهای خوبی که مورینیو به‌دور از توجه عموم انجام می‌دهد، مطلع باشند.
aryan
وقتی برنده می‌شوید، تصور نکنید اکنون یک تیم کامل هستید و درعین‌حال، وقتی بازنده می‌شوید نباید تصور کنید که هیچ ارزشی ندارید.»
aryan

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۴۴ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۴۴ صفحه

قیمت:
۷۷,۵۰۰
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد