بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ویتگنشتاین و روان‌کاوی | طاقچه
کتاب ویتگنشتاین و روان‌کاوی اثر محسن  محمودی

بریده‌هایی از کتاب ویتگنشتاین و روان‌کاوی

نویسنده:جان هیتون
انتشارات:مهرگان خرد
امتیاز:
۴.۰از ۴ رأی
۴٫۰
(۴)
معنای یک کلمه هرگز کاملاً در دسترس نیست و همیشه بخشی از معنای یک کلمه پوشیده می‌ماند چراکه معنای یک کلمه به نحوه‌ی کاربرد آن بستگی دارد.
سپهر
بیش از این نخوان – بنگر بیش از این منگر – برو پاول سلان «تنگنا»
سپهر
آیین می‌تواند به اهداف زیادی خدمت کند، بیان عاطفه، آفرینش معنا و باور، ملاطی برای کنار هم نگه‌داشتن گروه، نوعی درمان، راهی برای گذر به دانش فرهنگی.
Parvane
ویتگنشتاین درعوضِ بحث بر سر موجودیت‌های نظری، به نحوه‌ی استفاده‌ی ما از "من" توجه کرد.(78) در پژوهش‌های فلسفی تقریباً در هر صفحه‌ هشت بار "من" و چهار بار "ما" آمده است؛
Parvane
دلایل فرق دارند. آن‌ها توجیه عمل هستند و قدرت معمولاً دست کسی است که عمل می‌کند.
Parvane
من، من عمیقاً راز آمیز است!
Parvane
من نباید چیزی بیش از آینه‌ای باشم که خواننده‌ی من تفکر خود را با تمام از شکل افتادگی‌اش در آن ببیند و بتواند به کمک آن به راه راست برگردد
سپهر
قدرت جعلی کلمه می‌تواند ‌چنان شبیه اشیاء واقعی شود که هیچ قدرت تمایزبخشی نتواند امکان تشخیص دروغ از حقیقت را به ما بدهد. این قدرت می‌تواند چنان ما را فریب دهد که گویی ما تنها کسی هستیم که حقیقت را دریافته‌ایم.
مریم
استعاره‌ی جستن یکی از قدیمی‌ترین اصطلاحات مورد استفاده برای گفت‌وگو درباره‌ی حل مسأله است. ما در "فضا"ی مشکل جستجو می‌کنیم و پاداش پشتکارمان، [کسب] بینش است.
Parvane
کلمات با بیان بدوی و طبیعی حس مرتبط‌اند و به‌جای آن مورداستفاده قرار می‌گیرند.(70) نهایتاً بیان شفاهی درد جای گریه را می‌گیرد ولی آن را توصیف نمی‌کند. پس بیان بیرونی معیاری تعیین می‌کند که امر درونی، برحسب آن منش‌نمایی می‌شود. بچه یاد می‌گیرد درد را بر خودش بازنمایی و آن را به طرق متعددی بیان کند؛ و این‌چنین است که او به فضای منطقیِ ضروری برای مفاهیم پیچیده‌تری چون امید یا قصد دست می‌یابد.
Parvane

حجم

۵۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۷۹ صفحه

حجم

۵۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۷۹ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد