بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب عقاب | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب عقاب اثر ناهید گلکار

بریده‌هایی از کتاب عقاب

نویسنده:ناهید گلکار
انتشارات:نشر داستان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۵۰ رأی
۴٫۴
(۵۰)
. بچگی و بی‌خیالی دنیای زیباییه که ما نمی‌تونیم اونو برای خودمون نگه داریم و با بالا رفتن سن، آدم ناخودآگاه دیدش نسبت به دنیا عوض میشه و زیبایی‌ها هر روز کم‌رنگ و کم‌رنگ‌تر میشن و ما می‌تونیم زشتی‌ها رو ببینیم
mahsa
پسرم بی‌ایمانی تو ضرری به خدا نمی‌رسونه ولی تو رو از راه راست دور می‌کنه و اگر ایمان نداشته باشی، ناامید میشی و به خواسته‌هات نمی‌رسی.
کتابدوست
گفتم: پسرم فریاد بزن و بهش بگو: منم عقابم! نه از چیزی می‌ترسم و نه هرگز ناامید میشم! بهش بگو: تا بلندترین نقطهٔ کوه پرواز می‌کنم... بهش بگو. سورهٔ مائده: و مؤمنان می‌بایست در عین به کار گرفتن تمام امکانات، از بزرگی حوادث و مشکلات نهراسند و تنها به خدا توکل کنند.
mahsa
با تمام قلبت ایمان داشته باشی هر آنچه از طرف خداست برای ما نیک و پاکیزه است. که خدواند بدی برای ما نداره و این فکر کوچیک ماست که نمی‌تونه بعضی مسائل رو برای خودش حل کنه و از روی ناتوانی، از درگاه خدا ناامید میشه.
mahsa
خدایا این کار هم دست تو...
mahsa
اون بود که از همون بچگی توی گوش من می‌خوند که می‌ببینم که دست خدا داره تو رو به جایی می‌بره! چون هر اتفاق خوب و بدی که برای تو پیش بیاد، برای تو ختم به خیر میشه! و این باور من شده بود. حالا می‌دونم اون چیزی که باور واقعی ما در زندگی باشه، بهش خواهیم رسید؛ و این قانون طبیعت است و تمام.
mahsa
هیچ وقت این حرف عزیز رو فراموش نمی‌کردم که می‌گفت: یوسف! هر خطا، تقاصی داره که باید پس بدی! و اونجاست که زندگی، آدم رو توی تنگنا میذاره! حواست باشه که کاری نکنی که لازم باشه تقاص بدی!
mahsa
اینم به قول عزیز بپسرم به روزگار.
mahsa
در واقع کسی نمی‌دونه کدوم راه درست‌تره؛ فقط باید زندگی کرد و با تمام قلبت ایمان داشته باشی هر آنچه از طرف خداست برای ما نیک و پاکیزه است. که خدواند بدی برای ما نداره و این فکر کوچیک ماست که نمی‌تونه بعضی مسائل رو برای خودش حل کنه و از روی ناتوانی، از درگاه خدا ناامید میشه.
کاربر ۱۵۲۶۲۳۴
یوسف پسرم، این همون چیزیه که تو ندیدی! یادته گفتی خدا فراموشت کرده؟ گفتی اگر به یاد تو نباشه چیکار باید بکنی؟ خدا اینطوری خودشو به آدم‌ها نشون میده. هر روز و هر ثانیه یک معجزه در کنار تو اتفاق می‌افته و به خاطر اینکه این معجزه‌ها زیادن، ما اونا رو نمی‌ببینم. اومدن این عقاب در بدترین روزهای زندگیِ تو، معنا داره. اینکه ما دونفر اینقدر همدیگر رو دوست داریم، معنا داره. و اینکه خداوند به تو هوش و زرنگی داده، پر از معناست و لطف خدا رو نسبت به تو نشون میده.
کاربر ۱۵۲۶۲۳۴

حجم

۲۶۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

حجم

۲۶۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان